Wiedźmin 3: Otwarty świat inny niż w Skyrimie
Tak jak w Skyrimie, w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie gracze otrzymają ogromny otwarty świat, który będzie można swobodnie eksplorować.
W jednym z wywiadów przedstawiciele CD Projekt RED stwierdzili jednak, że w swojej grze podchodzą do tej kwestii w inny sposób niż Bethesda. Jaki?
Odpowiedzialny w CD Projekt RED za marketing Michał Platkow-Gilewski w wywiadzie udzielonym serwisowi Rock, Paper, Shotgun, wyjaśnił, że w przeciwieństwie do Skyrima Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie produkcją osadzoną w otwartym świecie, ale nastawioną głównie na fabułę.
"Trudno nie wspomnieć o Skyrimie, ale wierzę, że nasze podejście jest całkowicie odmienne. Oni stworzyli RPG-a z otwartym światem. My robimy napędzaną fabułą produkcję osadzoną otwartym świecie. Dla nas najważniejsza zawsze była historia. Przez nią rozumiem nie tylko, to co się dzieje w czasie rozgrywki, ale także wybory i ich konsekwencje, moralną szarą strefę, dobre lub złe charaktery NPC-ów, które sprawiają, że postacie są wiarygodne. Kiedy ich spotkasz, zapamiętasz, kim byli i co kierowało ich działaniami. To wszystko jest dla nas najważniejsze" - stwierdził Michał Platkow-Gilewski.
"To duże wyzwanie, ale rozpoznaliśmy te elementy gry, które mogą przy takim podejściu stanowić największe zagrożenie i pracujemy ciężko, by zagwarantować wspaniałą opowieść w otwartym świecie. Będzie mnóstwo konsekwencji podejmowanych przez gracza działań. Znacie Wiedźmina 2. Chcemy przenieść nasze doświadczenie i wykorzystać je w otwartym świecie. Większe i mniejsze akcje nieść będą ze sobą małe lub ogromne konsekwencje. Wystarczy powiedzieć, że przygotowujemy trzy oddzielne epilogi w zależności od tego, w jaki sposób gra zostanie ukończona i jakie decyzje zostaną podjęte w czasie rozgrywki. Będzie 36 różnych stanów, w których można zostawić na końcu wirtualne uniwersum" - dodał przedstawiciel CD Projekt RED.