Według raportu coraz więcej postaci kobiecych w grach odgrywa główne role

​Najnowszy raport wskazuje, że deweloperzy gier coraz częściej decydują się powierzyć najważniejsze role postaciom kobiecym.

W przeszłości postacie żeńskie nie były chętnie obsadzane przez twórców w głównych rolach i poza paroma wyjątkami, takimi jak Lara Croft z serii Tomb Raider, niewielu z nich udało się przebić do szerszego grona odbiorców. Ten trend utrzymywał się cały czas, ale dopiero rok 2020 pokazał, że ulega on sporej zmianie. Analitycy z Feminist Frequency sprawdzili wszystkie zwiastuny z tegorocznych targów E3 i wniosek jest zaskakujący - otóż coraz więcej kobiet w grach pełni rolę protagonistek. Jeżeli chodzi o statystyki to w tym roku wykazano, że 18 procent ujawnionych produkcji ma grywalne bohaterki i jest to o wiele więcej niż w latach ubiegłych.

Reklama

Odsetek bohaterów płci męskiej wynosi w tym przypadku 23 procent. Dodatkowo jedna trzecia kobiet z 18 procent pochodziła z zapowiedzi tytułów na PlayStation 5. To właśnie Sony oraz najnowsza konsola tej firmy zdaniem autorów raportu ma przynieść w następnych latach ogromne zmiany wpływające na całą branżę wirtualnej rozrywki. Feminist Frequency nie jest pewne, czy sytuacja z bieżącego roku jest jedynie jednorazowym przypadkiem, czy też trwałą zmianą tendencji panującej wśród deweloperów.

Mimo wszystko da się zauważyć, że to postacie męskie pozostają częściej obsadzane w rolach głównych bohaterów gier, ale podział powinien być sprawiedliwszy niż wcześniej. Z drugiej jednak strony sukces The Last of Us: Part II oraz akceptacja fanów tej marki Ellie jako protagonistki pokazują, że deweloperzy gier powinni dużo częściej stawiać na płeć żeńską.

Warto spojrzeć też na inne dane, wskazujące, ile pań w Europie gra w tytuły na platformach mobilnych - 19 milionów w wieku 25-34 lata. W podobnym przedziale wiekowym jest tylko 12,5 mln mężczyzn poświęcających czas na taką rozrywkę. W co decydują się grać kobiety? Symulatory to ich ulubiony gatunek (54 proc. grających kobiet), natomiast panowie wolą strategie, strzelanki, wyścigi czy gry sportowe, co raczej nie stanowi zaskoczenia.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama