Warframe odwraca trend – gra będzie mniejsza
Podczas gdy rozmiar najnowszego Call of Duty już dawno przekroczył 200 GB, darmowe Warframe - oferujące znacznie więcej treści - idzie w odwrotnym kierunku. Twórcy ze studia Digital Extremes poinformowali, że prowadzą gruntowny przegląd wszystkich plików gry, by zmniejszyć ich rozmiar.
We wpisie na oficjalnym blogu, o wiele mówiącym tytule "Wielkie pomniejszanie", deweloperzy wyjaśniają, że w ostatnich latach rozmiary gry rozrosły się do tego stopnia, że coraz więcej użytkowników musi przenosić pliki z dysków SSD na wolniejsze HDD, a to spowalnia zabawę.
Dlatego też twórcy wzięli się za wielki przegląd. Na pierwszy ogień zajęto się innym kompresowaniem tekstur - technologia rozwinęła się, umożliwiając większe oszczędności. Postawiono na rozwiązanie o nazwie Oodle Texture. Różnice wizualne są podobno niezauważalne, a rozmiar - o połowę mniejszy.
Zmniejszą się nie tylko tekstury, ale także mapy oświetlenia. "Spędziliśmy mnóstwo czasu na skrupulatnej analizie jakości rezultatów i wątpimy, że ktokolwiek zobaczy jakieś różnice bez prowadzenia bardzo wymagających testów" - zapewniają twórcy we wpisie na oficjalnym blogu.
Pierwsza aktualizacja zmniejszająca rozmiar gry powinna ukazać się jeszcze w tym tygodniu, ucinając 6,6 GB. Proces będzie jednak kontynuowany. "W rezultacie faktyczna liczba będzie znacznie większa: na końcu prac prawdopodobnie uda nam się zwolnić co najmniej 15 GB" - obiecuje Digital Extremes.
No forum dyskusyjnym gry znaleźć można przykładowe zrzuty z ekranu przed i po kompresji. Faktycznie trzeba przyznać, że zmiany nie są widoczne gołym okiem. Co więcej, Warframe to produkcja bardzo dynamiczna i premiująca prędkość, więc raczej nie ma co obawiać się o jakość.
"Jako osoba, która musiała niedawno podpiąć zewnętrzny dysk USB do testowego laptopa z 2013 roku, jestem osobiście bardzo podekscytowany tymi zmianami" - zapewnia jeden z deweloperów. Minusem rozwiązania będzie konieczność pobrania plików od nowa, ale korzyści są namacalne.