Warcraft: Nie będzie remake'ów pierwszych części
Jeżeli liczyliście na odświeżone wersje pierwszych części kultowej strategii, to niestety, nie mamy dla was najlepszych wieści.
Powód? Brzydko się zestarzały. Pogłoski o odświeżeniach klasycznych odsłon Warcrafta krążą po sieci od lat (niekiedy zresztą podsycane przez pracowników Zamieci). Podczas tegorocznego BlizzConu Blizzard postanowił jednak wystosować mocne dementi.
Zagadnięty o kwestię rimejków Frank Pearce, jeden ze współzałożycieli studia, stwierdził, że choć te dałoby się zrealizować, nie ma na to wielkich szans: "Mamy to szczęście, że dysponujemy oryginalnym kodem źródłowym i assetami do wszystkich projektów, jakie realizowaliśmy w przeszłości. Ale okazuje się, że bardzo trudno jest uzyskać do nich dostęp, odblokować je i rozgryźć, jak to właściwie działa. Po prostu się zestarzeliśmy, zapomnieliśmy".
Pearce zwrócił uwagę, że choć oryginalne części Warcrafta mają w Blizzardzie fanów i "były niesamowite w swoim czasie", to jednak rozwój gatunku sprawił, że Orcs & Humans i Tides of Darkness "nie dają już tyle zabawy, co kiedyś".
Odpowiedź zwieńczył wyjątkowo ostatecznym: "Mamy ograniczone zasoby ludzkie (...) Wolelibyśmy raczej zająć się pracą nad zawartością do WoW-a, Overwatcha czy opracowywaniem nowych projektów, a nie grzebaniem w tych skamielinach".
"Przynajmniej teraz" - dopowiedział dyplomatycznie Mike Morhaime. Wygląda zatem na to, że blizzardowi paleozoolodzy i paleobotanicy skupiają wysiłki na wrzuceniu Diablo 1 do Diablo 3. Fani klasycznych RTS-ów mogą co najwyżej liczyć na spóźnioną amatorską lokalizację.