Warcraft 3: Reforged z najniższą oceną graczy w historii Metacritic

​Ocena Warcraft 3: Reforged wśród użytkowników serwisu Metacritic jest coraz niższa, nawet jeśli teraz szlifowanie jej w dół ma już mało wspólnego z ogólną jakością produkcji, a wiąże się raczej z chęcią bicia tego niechlubnego rekordu. Średnia wynosi bowiem 0,5 punktu na 10 możliwych.

Już wkrótce po premierze oceny użytkowników nie pozostawiały żadnych złudzeń, plasując się w okolicach 0,9 punktu na 10 możliwych. W krytyce graczom nie chodziło wyłącznie o to, że prace są ograniczone do minimum. Są też decyzje studia Blizzard, jak utrudnianie ubiegania się o zwroty.

Blizzard musiał zareagować i w długim komunikacie przeprasza za niską jakość remastera i obiecuje poprawki. Znacznie usprawniono też zwracanie pieniędzy za zakupy Warcraft 3: Reforged. Proces jest teraz w pełni automatyczny i wydane pieniądze odzyskujemy, o ile nie minęły 72 godziny od zakupu.

Reklama

Co nie podoba się graczom? Nie odświeżono interfejsu, przerywniki filmowe zostały tylko przeskalowane do wyższej rozdzielczości - co nie zawsze wygląda dobrze - niektóre tła wyglądają gorzej. I tak dalej - to jedne z najczęściej wymienianych zarzutów pod adresem gry.

Co więcej, na gorsze przepisano niektóre dialogi - nikt nie wie, dlaczego. Również płynność zabawy potrafi niekiedy ucierpieć, choć mamy do czynienia z minimalnie ulepszoną grafiką strategii z 2002 roku, ponieważ twórcy nie zmienili nic w sferze technicznej i gra nadal działa na jednym rdzeniu CPU.

Co więcej, w sieci pojawiały się doniesienia o banowaniu użytkowników, którzy na oficjalnym forum dyskusyjnym pomagają innym użytkowników w ubieganiu się o zwrot pieniędzy za zakup Warcraft 3: Reforged, a taka forma cenzury - jak można się domyślać - bardzo nie spodobała się graczom.

Teraz Blizzard zapewnia w komunikacie, że pozostaje zaangażowany w dalsze prace i użytkownicy powinni spodziewać się łatek i aktualizacji. Jedną z pierwszych poprawek będzie przywrócenie oryginalnych kolorów oprawy graficznej po wybraniu trybu klasycznego - jeszcze w tym tygodniu.

W dalszym horyzoncie czasowym mowa o ulepszaniu animacji modeli postaci oraz interfejsu "i nie tylko", a do tego dalsze starania, by rozgrywki sieciowe działały bez większych przeszkód, co obecnie nie jest standardem. Przerywniki nie zostaną za to zmienione, by pozostały zgodne z oryginałem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Warcraft 3: Reforged
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama