WAR ON CANCER: zagraj i wesprzyj podopiecznych Fundacji Alivia lub jednego przez ciebie wybranego

WAR ON CANCER to pierwsza gra z unikalnym mechanizmem synchronizacji mikropłatności z kontem konkretnych podopiecznych Fundacji Onkologicznej Alivia. Dzięki temu poprzez rozrywkę w świecie wirtualnym można pomóc chorym walczyć z rakiem w prawdziwym życiu.

Akcja WAR ON CANCER rozgrywa się w przypominającym wnętrze organizmu Świecie, w którym gracz, przyjmując postać wojowniczki, staje do walki z rozprzestrzeniającym się nowotworem.

Dobroczynność poprzez rozrywkę w Polsce przybierała wiele form. Organizatorzy często decydują się na przygotowanie festiwali, koncertów, aukcji czy zbiórek, dzięki którym niosą pomoc potrzebującym - WAR ON CANCER idzie krok dalej. Wraz z upowszechnieniem smartfonów możemy przyjemnie i pożytecznie spędzać czas w dowolnym miejscu - wystarczy sięgnąć do kieszeni lub torebki po telefon.

Reklama

Innowacyjna koncepcja gry charytatywnej pozwala solidaryzować się z konkretnymi osobami zmagającymi się z chorobą nowotworową - podopiecznymi Fundacji Alivia oraz programu "Skarbonka", dzięki któremu chorzy mogą pokryć koszty leczenia. Ta gra wyznacza nowe kierunki i trendy, rozszerzając możliwość pomagania przez zabawę o wybór konkretnych chorych oraz wspierania ich w walce z rakiem poprzez dobrowolny system płatności w grze za dodatkowe atrybuty.

WAR ON CANCER toczy się w świecie, który przypomina wnętrze organizmu. Na drodze gracza wyrastają przeciwnicy - raki oraz przerzuty, które rozprzestrzeniają się na polu gry. Gracz wciela się w rolę wojowniczki, która walczy z dużymi i małymi rakami. Pomimo tego, że rozgrywka jest wirtualna, gracze mogą przyczynić się do niesienia faktycznej pomocy pacjentom, którzy toczą walkę z rakiem w świecie realnym.

Jak to działa?

Osią gry jest innowacyjny mechanizm fundrasingowy zsynchronizowany z programem Skarbonka i kontami podopiecznych Fundacji Onkologicznej Alivia. Każdy z graczy może wybrać dowolnego podopiecznego Fundacji i swoją wirtualną walką wspierać konto tej osoby. Sama gra jest bezpłatna, a dochód z gry pochodzi z mikropłatności, które gracz może wykonać, aby zakupić dodatkową amunicję do walki. Jeśli gracz nie wybierze konkretnego podopiecznego, dochód jest przeznaczany na program Skarbonka, z którego korzystają wszyscy podopieczni.  Program ten również zasilają środki pozyskane z oglądania reklam przez graczy.

Gra oferuje dynamiczną rozgrywkę. Gracze mogą pobijać swoje własne rekordy zdobytych punktów-przeciwciał i czasu walki. Im więcej gracz spędza czasu w grze, tym lepiej. Każdy zabity rak-potwór, to znak solidarności z tymi, którzy walczą naprawdę. Grę można pobrać bezpłatnie z Apple Store.

Fundacja Onkologiczna Alivia udostępniając grę podejmuje kolejny krok w kierunku zmiany wizerunku osób chorych na raka: to wojownicy, który potrzebują wsparcia i solidarności, a nie litości. Gra jest jednym z działań w ramach kampanii "Wojna z Rakiem", która okazała się wielkim sukcesem i pomogła zebrać budżet w wysokości 3 mln złotych na pomoc chorym. Za koncept i produkcję gry odpowiadają agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS oraz studio Platige Image. Wydawcą gry jest 11 bit studios. Wszystkie podmioty podjęły się stworzenia tej inicjatywy pro-bono.

Onkologiczne tsunami, niska skuteczność leczenia

Dane dotyczące chorób nowotworowych są bezwzględne. W przeciągu ostatnich 15 lat liczba zachorowań wzrosła o ponad 41%. Szacuje się, że w 2016 roku ponad 180 tysięcy Polaków rozpoczęło walkę z rakiem. Do końca przyszłej dekady liczba ta wzrośnie do ponad 220 tysięcy. Statystycznie, jeden na czterech mieszkańców naszego kraju zachoruje na nowotworów złośliwy. Jeden na pięciu umrze z powodu raka. Eksperci medyczni mówią o "onkologicznym tsunami", które będzie dotykać naszego kraju w coraz większym stopniu. Problem dotyka osoby w każdym wieku. W ostatnich latach stwierdzono, że nowotwory złośliwe stały się pierwszą przyczyną śmierci kobiet oraz drugą przyczyną śmierci mężczyzn w wieku produkcyjnym. 

Niestety wskaźnik 5-letnich przeżyć, który jest miarą skuteczności opieki onkologicznej, należy w Polsce do najniższych w Europie. Spośród 100 pacjentów, u których rozpoznana zostanie choroba nowotworowa 5 lat przeżyje 41 z nich. W innych państwach europejskich wskaźnik ten przekracza często 60. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest zła organizacja opieki, brak odpowiedniej profilaktyki i diagnostyki oraz ograniczenia w dostępie do bezpiecznych i skutecznych metod walki z rakiem.

Solidarność z chorymi

Wszystkie wskazane powyżej zjawiska decydują o niezwykle istotnej roli wsparcia pacjentów w walce z chorobą. W ramach programu "Skarbonka" Fundacja wspiera ponad 250 chorych z całego kraju w zbieraniu środków nierefundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Dzięki otwartości i życzliwości kilkudziesięciu tysięcy darczyńców Alivia przekazała chorym ponad 6 milionów złotych na wydatki związane z leczeniem.

Z raportu "Dostępność technologii lekowych w Polsce na tle aktualnej wiedzy medycznej", przygotowanego na zlecenie Fundacji Alivia w marcu br. wynika, że spośród 19 guzów litych i chorób hematoonkologicznych, które odbierają życie największej liczbie Polaków, tylko w jednym pacjenci mogą mieć pewność, że są leczeni zgodnie z aktualną wiedzą medyczną. Ponad połowa leków zarejestrowanych po 2004 roku nie jest w żaden sposób refundowana w Polsce. Dlatego tak wielkiego znaczenia nabiera wsparcie chorych w walce. Gra charytatywna ma stanowić kolejną formę dotarcia do osób dobrej woli, które mogą pomóc podopiecznym Fundacji w zdobyciu środków niezbędnych do uzyskania odpowiedniego leczenia.

Kampania "Wojna z rakiem"

Akcja jest kontynuacją kampanii "Wojna z rakiem", która została wznowiona 4 lutego br. w Światowy Dzień Walki z Rakiem. Tego dnia na elewacji Stadionu Narodowego wyświetlono hasło "WALCZ", wzywające Polaków do solidarności z osobami dotkniętymi chorobą. W ramach kampanii odbywają się licytacje przedmiotów należących do sportowców, m.in. podpisane koszulki reprezentantów Polski w piłce nożnej. Na portalu Testoraku.pl trwa Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem, którego celem jest sprawdzenie czy Polacy mają wiedzę niezbędną do podjęcia walki z nowotworami.

Wydanie gry "WAR ON CANCER" to kolejna odsłona kampanii, której celem jest zwrócenie społecznej uwagi na problemy osób zmagających się z chorobami nowotworowymi w Polsce. W ramach kampanii fundacja zachęca również do przekazywania 1% podatku na walkę z rakiem poprzez wpisanie w PIT numeru KRS:0000358654.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy