W jakich grach dzieci najczęściej spotykają się z przemocą i toksycznością?
Temat głośny i co rusz odbijający się w mediach szerokim echem. Amerykańska telewizja MSNBC zaprezentowała wyniki badania pewnej instytucji, która pod lupę wzięła popularne gry wideo w kontekście najczęstszego doświadczania przez młodzież przemocy i nękania.
Toksyczność w grach wideo to temat powszedni i zawsze aktualny. Każdy, kto kiedykolwiek miał styczność z sieciowymi grami rywalizacyjnymi, ten wie, że te potrafią wśród graczy wyzwolić wiele, niekoniecznie tylko tych pozytywnych emocji.
Przemoc doświadczana w grach dotyka tak naprawdę wszystkich. Jednak z uwagi na fakt, że najczęściej obiektem celów są dzieci i młodzież, temat ochoczo rozpatrywany jest na wielu płaszczyznach przez ekspertów, m.in. psychologów czy socjologów.
W ostatnim czasie ten nośny temat trafił do serwisu społecznościowego Reddit, gdzie rozgrzał tamtejszą społeczność do czerwoności. Amerykańska telewizja MSNBC kilka dni temu zaprezentowała intrygującą grafikę obrazującą, w jakich grach dzieci w wieku od 10 do 17 lat doświadczają najczęściej nękania. To właśnie ten aspekt poruszył wielu graczy. Przejdźmy zatem do konkretów.
Na pierwszym miejscu w tym zestawieniu znajdziemy strzelankę taktyczną od Riot Games, czyli popularnego Valoranta. Według badania, w produkcji tej przynajmniej 80% graczy doświadczyło przemocy. Na dalszych miejscach znajdziemy Dotę 2 (71%) oraz Fortnite (66%).
Poza podium uplasowały się także takie tytuły jak: Destiny 2 (65%), PUBG: Battlegrounds (65%), World of Warcraft (64%), Call of Duty (63%), Final Fantasy XIV Online (61%). Całą stawkę zamyka Grand Theft Auto z wynikiem 60%.
Według znacznej społeczności graczy, owe zestawienie niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Wielu użytkowników Reddita słusznie zauważyło, że na liście brakuje League of Legends - jednej z najpopularniejszych gier na świecie, która słynie z bardzo toksycznej i trudnej społeczności.
Dodatkowo na czołowych pozycjach listy opublikowanej przez MSNBC możemy uświadczyć takie gry jak Dota 2 czy Final Fantasy XIV. Oba tytuły uznane są jako te, wyróżniające się łagodniejszą społecznością.
Co sądzicie o przedstawionym zestawieniu?