VR Visio: Gdyński startup szykuje się do debiutu na Newconnect
VR Visio - spółka z Gdyni, która ma na swoim koncie m.in. symulator strachu dla Polpharmy czy aplikacje dla Pepsi - w najbliższej przyszłości planuje powiększyć zespół i wyprodukować kolejne trzy gry o zasięgu globalnym. Firma będzie potrzebować inwestorów, dlatego już wkrótce startuje z kampanią crowdfundingową na Findfunds.pl.
VR Visio projektuje gry, aplikacje, symulatory oraz filmy 360 w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Spółka ma trzech ojców. CEO jest Adam Cegielski, przedsiębiorca z prawie 20-letnim doświadczeniem, a do tego specjalista w dziedzinie marketingu, sprzedaży oraz promocji marek. Damian Karczewski CTO VR Visio, to grafik 3D z otwartą głową, w której rodzą się nowe pomysły na angażujące gry. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami informatycznymi. Trzeci filar VR Visio to Paweł Łaźniak, Art Director. Zajmuje się filmowaniem i montażem. Spod jego ręki wychodzą także efekty specjalne. Doświadczenie zdobywał m.in. w Sony, Shellu i Heinekenie. Spółka zatrudnia aktualnie 15 osób.
Zespół zrealizował już kilkanaście projektów. Wyróżniającą realizacją był Fear Simulator stworzony dla Polpharmy z okazji jednego z firmowych eventów. Uczestnicy przenieśli się do innego świata, pełnego niebezpieczeństw, strachu, ale i zabawy. Wzbudzenie skrajnych emocji spowodowało, że impreza zapadła im w pamięć. Gdyński startup zaprojektował także aplikację VR dla producenta Arrinera Hussarya GT. Jej funkcjonalność oddano użytkownikom polskiego supersamochodu - dzięki niej mogli zmieniać wnętrze auta, co umożliwiło skomponowanie spersonalizowanego wyglądu wg własnych upodobań i gustu.
VR Visio ma już za sobą debiut na zagranicznych rynkach. Azjatycką premierę najnowszego modelu Cadillaca uświetnił film 360 stopni, który umożliwiał kierowcy przejażdżkę ulicami gorącej Hiszpanii. Gdyński akcent dało się wyczuć również w Chinach, gdzie specjalnie zaprojektowany face mapping zobaczyło 400 mln widzów jednego z tamtejszych show telewizyjnych. Uwadze mediów nie uszła także obecność VR Visio na targach w Szanghaju, gdzie we współpracy z Pepsi zaprezentowano aplikację służącą rozrywce. Uczestnicy imprezy mogli robić sobie zdjęcia z interaktywnymi postaciami z plakatów Mirindy.
W portfolio firmy znajdują się też przejażdżki rollercoasterem oraz lot paralotnią nad Sopotem. Interesujący jest także projekt stworzony z Hukizo, który umożliwia deweloperowi oprowadzenie klientów po dziesięciu apartamentach, w trybie wirtualnego spaceru.
Dalsze plany VR Visio to rozwijanie Mixed Reality Studio - studia zmiksowanej rzeczywistości. Rozbudowy i nowych funkcjonalności doczekają się także trzy gry VR Visio. Poza wspomnianą - Drone Hunter, gdyński startup rozwinie grę opartą na polskiej powieści science-fiction autorstwa Marcina Przybyłka: Gamedec Game. Ostatnia z gier - Vth Room, będąca wirtualnym escape roomem, ma zostać dostosowana do sprzedaży na platformie Steam oraz do tradycyjnych escape room’ów. Dzięki temu ich właściciele unowocześnią i ubogacą swoją ofertę, oddając do dyspozycji klientów różnorodne wnętrza.
Oprócz tego, twórcy VR Visio myślą także o zbudowaniu sieci salonów z autorskimi grami VR. Stanowiska zlokalizowane będą również w galeriach handlowych, co ma wzmocnić rozpoznawalność marki i ułatwić dostępność produktów. W planach jest również rozwój Magic Mirror, aplikacji rozszerzonej rzeczywistości, która ma za zadanie rozśmieszać. Użytkownicy widzą swoje lustrzane odbicie z nałożonymi efektami, np. zabawnymi strojami czy maskami. To największy hit VR Visio, który zapewnia stały dochód spółce. Teraz ma być dostępny w sprzedaży globalnej.
Ekspansja będzie wymagała od firmy zatrudnienia kolejnych specjalistów. W planach jest utworzenie jeszcze ponad 20 miejsc pracy. Zajęcie znajdą programiści, elektronicy, operatorzy filmowi oraz specjaliści od marketingu i sprzedaży.
Twórcy VR Visio rozpoczynają poszukiwania inwestorów, dlatego wkrótce uruchomią kampanię crowdfundingową na platformie FindFunds.pl. Do uzbierania jest 300 000 zł, a cena emisyjna udziału wyniesie 6 000 zł. Inwestorem może zostać każdy. Spółka na przełomie II i III kwartału 2017 r. planuje debiut na NewConnect, do czego już rozpoczęła przygotowania.