Vivid Games wchodzi w gry hyper-casual
W ramach nowej strategii publikacji gier hyper-casual Vivid Games zawarło umowę wydawniczą z chilijskim deweloperem Bekho Team. Przedmiotem umowy jest popularna na Facebook’u gra Endless Lake. Vivid Games wyda wersję dedykowaną systemom iOS i Android.
"Zdecydowaliśmy o wejściu w segment hyper-casual, gier które charakteryzują się prostą rozgrywką, szeroką grupą odbiorców a także krótkimi cyklami produkcji. Gry tego typu monetyzują się głównie za pomocą wyświetlania reklam. Portfolio będzie pochodzić z programu wydawniczego, produkcji na zlecenie jak i wewnętrznej. Nowy kierunek działalności pozwoli zmniejszyć ryzyko biznesowe m.in. dzięki częstym premierom jak również znacznie zwiększyć zasięg dotarcia wszystkich gier" - zapowiada Remigiusz Kościelny, Prezes Vivid Games.
Dostępny m.in. w sieci Facebook Endless Lake cieszy się dużą popularnością. Od momentu premiery zagrało w nią ponad 60 mln graczy. Tytuł charakteryzuje się prostą i wciągająca mechaniką, oraz fantastyczną oprawą wizualną.
"O wysokim potencjale chilijskiego rynku gier przekonaliśmy się w czerwcu tego roku, podczas wizyty w Ameryce Południowej. Jednym z poznanych tam zespołów developerskich jest Bekho Team, producent gry Endless Lake. Jest to gra o wysokiej jakości, sprawdzona już w kanałach online. Cieszę się, że to właśnie od niej rozpoczynamy nasz nowy program" - mówi Maciej Byczyński, Business Development Manager z Vivid Games.
Nowa strategia Spółki na kolejne lata obejmuje: publikację gier mobilnych mid-core, rozpoczęcie publikacji gier hyper-casual, intensyfikację działań marketingowych, rozwój kluczowych wewnętrznych technologii oraz maksymalizację metryk monetyzacyjnych.
"Pozostajemy w segmencie gier mid-core, równocześnie rozpoczynając program gier hyper-casual, które cieszą się coraz większą popularnością. Planujemy wydawanie 2-3 gier wysokiej jakości z segmentu mid-core oraz dużej ilości gier hyper-casual każdego roku. Będziemy również zwiększać nakłady na bezpośredni marketing najlepszych gier z portfolio oraz skupiać się na optymalizacji metryk użytkowych i monetyzacyjnych. Dzięki dwóm filarom będziemy w stanie czerpać wysokie przychody zarówno z wyświetlania reklam - dzięki dużej skali pobrań, jak również z mikropłatności tytułów mid-core" - komentuje Kościelny.