Vampire: The Masquerade - Reckoning of New York kończy polską sagę o wampirach
10 września zadebiutuje ostatnia część trylogii opowieści wizualnych (visual novel) osadzonych w świecie Vampire: The Masquerade. Reckoning of New York trafi na PC, Xboksy, PlayStation oraz na Nintedo Swich. Akcja przeniesie nas ponownie do współczesnego Nowego Jorku. Tym razem zobaczymy jednak zakończenie rozpoczętej i prowadzonej w poprzednich częściach historii.
W skrócie:
- Reckoning of New York zakończy trylogię gier z uniwersum Vampire: The Masquerade, która rozpoczęła się w 2019 roku od Coteries of New York.
- Gra kładzie nacisk na trudne wybory i wampirze intrygi, które mogą przesądzić o przetrwaniu gracza.
- Twórcy wprowadzili nowe mechaniki, takie jak Dyscypliny i system Głodu, które zwiększają złożoność gameplayu.
Gra opracowana - podobnie jak poprzednie odsłony - przez polskie studio Draw Distance pozwala wprowadzi nas w złożoną, pełną intryg politykę wampirów, w której każda decyzja może zadecydować o ich przetrwaniu lub końcu. Gracz będzie musiał zdecydować, czy wykreuje swoją własną ścieżkę w chaosie i walkach o władzę, czy jego ambicje doprowadzą go do zguby.
Reckoning of New York wprowadza również nowe mechaniki rozgrywki. Gracze będą mogli korzystać z wampirzych mocy, tak zwanych Dyscyplin, aby przejść przez wyzwania lub unikać nieustannie podążających za nimi Łowców. Nie będzie jednak łatwo - każde użycie tych mocy sprawi, że Głód, wewnętrzny wampirzy instynkt, będzie narastać, a niepohamowane pragnienie krwi może doprowadzić do katastrofy.
Ostatnia część trylogii pozwala spojrzeć na świat wampirów z dwóch różnych perspektyw. Konflikt między Camarillą a Anarchami - podobnie jak dotąd - będzie kluczowy, ale to od decyzji gracza zależy, w jaki potoczy się historia. Każdy wybór ma swoje konsekwencje, a niektóre z nich mogą prowadzić do nieoczekiwanych zwrotów akcji.
Świat "Vampire: The Masquerade" jest częścią większego uniwersum "Świata Mroku", które powstało w 1991 roku jako papierowa gra fabularna. Gracze mogą wcielać się w postaci z różnych klanów wampirów, takich jak Toreador czy Ventrue, które mają unikalne moce. W grze zastosowano współczesne elementy polityki wampirzej, które odzwierciedlają rzeczywiste problemy społeczne, takie jak walka o władzę i moralne dylematy.
Za serię powieści wizualnych z serii Vampire: The Masquerade odpowiada polskie studio Draw Distance. Zespół jest też znany z pomysłowej gry Serial Cleaners, w której wcielamy się w specjalistę odpowiadającego za usuwanie śladów po morderstwach. W portfolio ma też krwawą, dynamiczną strzelankę - Ritual: Crown of Horns.