Unreal Engine dodaje wsparcie dla ray tracingu

​Dobre wieści dla posiadaczy kart graficznych z rodziny RTX od Nvidii: jest szansa na więcej gier wspierających ray tracing. Twórcy popularnego silnika graficznego Unreal Engine wprowadzili do swojej technologii odpowiednie rozwiązania, umożliwiające śledzenie odbić w czasie rzeczywistym.

Czym jest ray tracing? To bardzo wymagające pod względem obliczeniowym kalkulowanie realistycznego rozchodzenia się światła w przygotowanym świecie, na podstawie dokładnego analizowania, gdzie i jak odbiją się poszczególne promienie światła.

Dotychczas pełnoprawny ray tracing zarezerwowany był dla branży filmowej czy reklamowej, gdzie efekt końcowy renderowało się raz, więc czas potrzebny na wygenerowanie kolejnej klatki nie miał większego znaczenia. Twórcy takich produkcji mogli więc postawić na głęboki i zaawansowany ray tracing, co przekłada się na świetne efekty wizualne.

Reklama

Gry wideo są oczywiście renderowane w czasie rzeczywistym i muszą reagować na poczynania gracza, a dostępny na rynku sprzęt nie radził sobie z liczeniem odbić wszystkich promieni światła w locie. Deweloperzy stosowali więc - i nadal stosują - przeróżne sztuczki i tricki, by symulować efekt.

Sytuacja zmieniła się wraz z nadejściem kart graficznych Nvidii z rodziny RTX. Ten sprzęt ma sprawić, by te sztuczki nie były już potrzebne, oferując wystarczającą moc obliczeniową oraz specjalne biblioteki DirectX Ray Tracing (DXR), przygotowane przez Nvidię we współpracy z Microsoftem.

Problem polega na tym, że od czasu premiery urządzeń w grudniu ubiegłego roku zastosowanie technologii w grach było prawdziwie znikome. Dość powiedzieć, że do niedawna tylko jeden tytuł - Battlefield 5 - stosował ray tracing. Teraz do zacnego grona dołączyło Metro Exodus.

Wsparcie dla wspomnianej biblioteki DirectX Ray Tracing (DXR) w szalenie popularnym silniku graficznym Unreal Engine pozwala sądzić, że w przyszłości coraz większa liczba deweloperów zdecyduje się na wspieranie tych zaawansowanych rozwiązań graficznych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Unreal Engine
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy