Undawn: Tę produkcję promował sam Will Smith. Dlaczego nie została zauważona?

Kiedy w czerwcu 2023 roku Tencent wypuścił Undawn, sieciowy shooter o tematyce zombie z otwartym światem, na platformy mobilne i pecety, można było wyczuć spore zainteresowanie. Spore, ale i... bardzo chwilowe.

Gra promowana była przez samego Willa Smitha, aktora z Oskarem na koncie, co dodatkowo miało podkręcić zainteresowanie. Niestety, pomimo tak dużego wsparcia, Undawn zniknął z radarów graczy niemal natychmiast po premierze, stając się jedną z największych porażek roku.

Według raportu Reutersa z marca, gra przyniosła jedynie 287 000 dolarów dochodu - to zaledwie 0,2% z zainwestowanych prawie 140 milionów dolarów. Z takim wynikiem Undawn może być uznana za spektakularną klapę. Ale co dokładnie poszło nie tak?

Reklama

Marketing Undawn zdaje się być jednym z głównych problemów. Gra nie otrzymała wystarczającej promocji, co sprawiło, że wielu potencjalnych graczy nawet nie wiedziało o jej istnieniu. Media społecznościowe zalewane są pytaniem: "Czy tylko ja nie wiedziałem o tej grze?". Ponadto ostatnie wideo na oficjalnym kanale gry na YouTube datowane jest na październik 2023 roku, co sugeruje brak działań marketingowych po premierze.

Nazwa Undawn również nie przyciągnęła uwagi. Jest ona zbyt podobna do innych tytułów z gatunku, co mogło sprawić, że gra zlała się z tłem. Will Smith, promując grę na swoim kanale na YouTubie w maju 2023 i odgrywając w niej główną rolę, niestety też nie przekonał do siebie graczy. Pomimo gwiazdorskiego nazwiska, liczba aktywnych graczy szybko spadła, osiągając szczyt przy zaledwie 8531 użytkownikach.

Z powodu fiaska Undawn Tencent redefiniuje swoje podejście do produkcji gier. Firma zdecydowała się skupić na mniejszej liczbie projektów o większym budżecie, w szczególności na grach imprezowych i RPG w stylu anime, podobnych do Genshin Impact. James Mitchell, dyrektor ds. strategii w Tencent, podkreślił zmianę kierunku firmy, mówiąc, że skupi się ona na grach opartych na sprawdzonych mechanikach rozgrywki, mających szansę na większy sukces na rynku masowym.

Tencent doświadcza trudności nie tylko z Undawn. Assassin’s Creed: Jade, najnowsza odsłona znanej serii, osadzona w starożytnych Chinach, również napotkała przeszkody, w wyniku których premierę przeniesiono na 2025 rok. Zmiany w kierunkach rozwoju projektów mogą mieć długoterminowy wpływ na strategię biznesową Tencent. W tym kontekście Undawn stanowi nie tylko indywidualną porażkę, ale także punkt zwrotny w podejściu firmy do produkcji gier.

Tencent to chińskie przedsiębiorstwo technologiczne założone w 1998 roku w Shenzhen. Jest to jedna z największych i najbardziej wartościowych firm na świecie, działająca w wielu różnych sektorach, w tym w branży gier wideo, mediów społecznościowych, sztucznej inteligencji i technologii.

Tencent znany jest przede wszystkim z takich marek jak WeChat, QQ, Tencent Games czy PUBG Mobile. WeChat to najpopularniejszy komunikator społecznościowy w Chinach, z ponad 1,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. QQ to platforma muzyczna i społecznościowa, która również cieszy się ogromną popularnością w Chinach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Will Smith
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy