Ultimate Fishing Simulator debiutuje w Steam Early Access

​Od czwartku (30 listopada br.) na platformie Steam w ramach wczesnego dostępu (Early Access) dostępny jest nowy polski symulator wędkarski - Ultimate Fishing Simulator.

Produkcja ma wyróżniać się m.in. realistycznymi modelami łowienia, bardzo dobrą grafiką, fotorealistycznym systemem wody oraz zróżnicowanymi metodami połowów. Twórcy planują również mocne postawienie na tryb multiplayer. Wstępnie zapowiedziano już wersje na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.

Nowy symulator wędkarski to dzieło Ultimate Games oraz Bit Golem. Nad grą pracują m.in. osoby, które były zaangażowane wcześniej w produkcję konkurencyjnych gier wędkarskich (np. Fishing Planet). Wydawcą jest Ultimate Games.

Przez pierwsze kilka miesięcy gra będzie dostępna w trybie Early Access. W tym czasie twórcy zamierzają rozwinąć poszczególne elementy. Finalna wersja, która będzie zawierać wszystkie zaplanowane aktualizacje i rozszerzenia, ma być gotowa w maju/czerwcu 2018 r.

Reklama

Jak zapowiada Ultimate Games, gra trafi najprawdopodobniej również na konsole - premiera wersji na PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch planowana jest wstępnie na przełom 2018 i 2019 r.

Twórcy gry wskazują, że ich celem było stworzenie realistycznego symulatora wędkarskiego i wyznaczenie nowych standardów w kategorii wędkarskich symulacji.

Jak tłumaczy Mateusz Zawadzki, w dniu premiery w Steam Early Access udostępniona zostanie większość elementów składowych gry, ale zabraknie m.in. możliwości łowienia pod lodem oraz tworzenia własnych łowisk i sprzętu. Całość ma być stale rozbudowywana i udoskonalana. Początkowo będzie można wędkować w trybie dla pojedynczego gracza (singleplayer) oraz w ograniczonym trybie dla wielu graczy (multiplayer). Ten drugi zostanie jednak poważnie rozwinięty w nadchodzących miesiącach.

Autorzy gry przygotowali kilkadziesiąt gatunków ryb, wśród których znajdują się zarówno te niewielkie (np. karaś i bass niebieski), jak i zdecydowanie większe (np. marlin błękitny). W przypadku połowów na otwartych wodach możliwe będzie korzystanie z kilku różnych łodzi, w tym np. jachtu czy motorówki. Docelowo dostępne ma być 7 lub 8 łowisk wzorowanych na łowiskach z całego świata, dzięki czemu mapy będą posiadały zróżnicowany ekosystem, co zapewni bardzo dużą różnorodność.

Do dyspozycji gracz dostanie na początku tylko pojedyncze elementy sprzętu wędkarskiego. W ramach postępów przyznawane będą jednak punkty doświadczenia i wirtualne pieniądze, przekładające się na rozwój postaci, odblokowywanie punktów umiejętności (potrzebnych, by móc np. korzystać z łodzi czy łowić pod lodem) oraz zakup kolejnych elementów wyposażenia wędkarskiego.

Ważną częścią Ultimate Fishing Simulator są rozgrywka wieloosobowa, opcje tworzenia własnych łowisk oraz sprzętu. Początkowo rywalizacja online będzie możliwa m.in. w trybach First Catch (wygrywa gracz, który pierwszy złowi rybę) oraz Total Weight (wygraną zapewnia największa łączna waga złowionych ryb).

Gracze otrzymają dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących połowów oraz globalnych tablic wyników i własnych sal trofeów. Producent zapowiada, że docelowo organizowane będą także okolicznościowe wyzwania, w tym turnieje dla wszystkich graczy. W planach jest też m.in. umożliwienie graczom spędzania czasu w jednym pokoju (publicznym lub prywatnym), gdzie możliwe będzie korzystanie z chatu oraz uzyskanie danych nt. połowów.

Ultimate Fishing Simulator debiutuje w Steam Early Access 30 listopada 2017 r. Cena gry to 29,99 USD, ale przez cały okres wczesnego dostępu będzie niższa (19,99 USD).

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Ultimate Fishing Simulator
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy