Ujawniono kolejną mapę w PUBG
Twórca i pomysłodawca PlayerUnknown's Battlegrounds - Brendan Greene - ujawnił plany rozwoju gry na bieżący rok. Wśród nowości są dwie kolejne mapy.
We wpisie opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej projektu obiecano, że co dwa miesiące ukaże się duża aktualizacja. Każda wprowadzi zmiany do mechanizmów rozgrywki, a także zaimplementuje dodatkowe elementy. Pierwsza ujrzy światło dzienne się jeszcze w marcu.
Pomiędzy większymi łatkami pojawią się mniejsze poprawki. Szczegółów nie podano, ale można się spodziewać, że wyeliminują odkryte przez developerów i graczy błędy uprzykrzające zabawę. Poza tym autorzy zamierzają uruchomić "eksperymentalny serwer testowy" służący do sprawdzania przygotowywanych nowości.
W kwietniu wspomniany serwer trafi wczesna wersja kolejnej mapy, której akcję - wbrew przewidywaniom - osadzono na tropikalnej wyspie, a nie obszarze zimowym. Plansza jest mniejsza od dotychczasowych, ponieważ mierzy 4 na 4 kilometry. Dla porównania - wymiary Erangel i Miramar wynoszą 8 na 8 kilometrów.
Twórcy podkreślają, ze względu na swoja wielkość, arena pozwoli graczom toczyć intensywniejsze, szybsze oraz krótsze potyczki. Liczą również, że opinie oraz uwagi zgłaszane przez użytkowników umożliwią lepsze dopracowanie terenu.
Studio odpowiedzialne za strzelankę ma w zanadrzu jeszcze jedną mapę. Szczegółów na temat poziomu nie ujawniono zbyt wiele - wiadomo jedynie, że będzie miała tradycyjne rozmiary, a więc 8 na 8 kilometrów. Podobnie jak tropikalna "miejscówka" w pierwszej kolejności zawita na serwer testowy.
Twórcy szykują również system emotikon pozwalający zainteresowanym wyrażać uczucia poprzez różnorakie gesty wykonywane przez prowadzoną postać. Mechanizm "niedługo" powinien zostać udostępniony serwerze eksperymentalnymi.
Brendan zapewnia, że wraz ze swoją ekipa przygotowuje nowe tryby rozgrywki. Prace są jednak na tyle wczesne, że na razie nie może podzielić się żadnymi konkretami. Nie wiadomo też, kiedy kolejne warianty mogłyby pojawić się w produkcji.
W pierwszej połowie bieżącego roku PlayerUnknown’s Battlegrounds wzbogaci się zaś o następne rodzaje pojazdów. Rozbudowie ulegnie także arsenał, a wszelkiego rodzaju oręż doczeka się dodatkowych gadżetów.
Natomiast wkrótce na serwer testowy trafią funkcje osiągnięć, dostępnej z poziomu tytułu listy znajomych oraz czat głosowy dla oddziałów. Developerzy chcą też zwiększyć wachlarz możliwości dostosowywania wyglądu podopiecznego do własnych preferencji - nie zabraknie więc nowych spadochronów i skórek dla broni.
Autorzy obiecują również, że w najbliższym czasie wprowadzą do gry wczesną wersje systemu penetracji przez wystrzeliwane kule skóry postaci oraz poszycia pojazdów. Podkreślają, że rozwiązanie "pogłębi" mechanikę balistyczną, co wzmocni realizm rozgrywki.
Twórcy planują znacząco odświeżyć animacje w widoku pierwszo oraz trzecioosobowym, by były płynniejsze. Zmian doczekają się między innymi zachowania bohaterów podczas wsiadania do samochodów oraz przesiadania na inne siedzenie maszyny. Udoskonalony zostanie także ogólny ruch postaci, dzięki czemu powtórki będą wyglądały lepiej.
Przemodelowania doczeka się też lot na spadochronie, by sterowanie było sprawniejsze. Ponadto szykowane są udoskonalenia w walce wręcz zarówno z wykorzystaniem broni, jak i bez użycia jakiegokolwiek oręża.
Developerzy zapewniają, że nadal będą kontynuowali walkę z oszustami - w tym celu opracowują kolejne zabezpieczenia przeciwko nieuczciwym użytkownikom. Wciąż również zamierzają poprawiać optymalizację produkcji.
Autorzy zajmą się także dźwiękiem. W pierwszej połowie tego roku zwiększą szczegółowość odgłosów wydawanych przez poszczególne pojazdy - przykładowo usłyszymy, gdy krople deszczu rozbiją się o powierzchnię auta.
W zależności od panujących warunków atmosferycznych, jazda po określonym terenie wyda inne dźwięki. Z kolei strzały z broni palnej zabrzmią inaczej w zależności od obranego w danym momencie od danego kąta widzenia.
To nie wszystko, ponieważ w następnych miesiącach twórcy zmienią odgłosy generowane przez prowadzoną postać podczas poruszania, aby odpowiadały noszonemu przez podopiecznego ekwipunkowi. Pojawią się też różne dźwięki oddechu - oddzielne dla normalnego chodu, biegania i celowania.
Twórcy nie zapominają o aspektach e-sportowych. System powtórek zostanie rozbudowany o narzędzie pozwalające pokazywać najlepsze zagrania w trakcie rozgrywanego meczu. Usprawnienia otrzyma także mechanizm odpowiedzialny za starcia rankingowe.
Poza tym autorzy udoskonalą opcję Custom Games, czyli organizowania potyczek o określonych zasadach rozgrywki. Gracze mogą przede wszystkim liczyć na więcej możliwości dostosowania reguł do własnych preferencji.
Jednocześnie zaznaczono, że w planach są jeszcze inne nowości. Oczywiście podkreślono, że powyższe elementy niekoniecznie muszą zostać wprowadzone w tym roku - mogą bowiem pojawić się nieoczekiwane problemy, które opóźnią implementację wymienionych funkcji.
UBG stawia na formułę zabawy w stylu battle royale. Setka osób trafia na jedną mapę, a głównym zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich rywali. Zwycięzcą danego meczu jest uczestnik, który jako ostatni pozostanie żywy na polu bitwy.