Ujawniono datę wydania wczesnej wersji Forged Battalion od twórców Command & Conquer
Studio Petroglyph podało termin wydania wczesnej wersji swojego najnowszego projektu - strategii czasu rzeczywistego Forged Battalion.
Jak poinformowali odpowiedzialni za produkcję developerzy, tytuł pojawi się na Steamie w ramach programu Early Access w połowie przyszłego miesiąca - 16 stycznia. Na razie jednak twórcy nie podali ceny gry.
Wczesna wersja pozwoli rozegrać składający się z pięciu misji pierwszy akt kampanii fabularnej. Autorzy przygotowali także skirmish przeznaczony dla maksymalnie ośmiu uczestników - kontrolowanych przez sztuczną inteligencję lub innych graczy.
W wariancie znajdzie się co najmniej pięć plansz oraz dwa tryby zabawy - HQ Destruction i Annihilation. Nie zabraknie również wsparcia dla serwerów dedykowanych w ramach rozgrywki wieloosobowej. W planach jest również pięć rodzajów jednostek - piechota, lekkie pojazdy, ciężkie pojazdy, lotnictwo i działka.
Produkcja dostępna będzie w ramach programu Early Access przez kilka miesięcy. W tym czasie developerzy zamierzają stale rozwijać projekt, regularnie wydając kolejne aktualizacje wprowadzające nowe elementy.
Akcję tytułu osadzono pod koniec XXI wieku. Gra przedstawi jednak niezbyt optymistyczną przyszłość, w której świat został zniszczony w wyniku zmian klimatycznych. Jakby tego było mało, kontrolę nad całym globem przejęli wojskowi z organizacji The Collective.
Wielu ludziom najwyraźniej nie spodobały się - delikatnie rzecz ujmując - sprawowane rządy. Powstał bowiem ruch oporu, który postanowił walczyć z władzami. Gracze wcielą się właśnie w jednego z rebeliantów.
Produkcja wyróżni się szerokimi możliwościami modyfikowania armii. Bazowe modele jednostek każdego typu - piechoty, lekkich i ciężkich pojazdów oraz lotnictwa - będzie można rozbudować o różnego rodzaju arsenał i sprzęt.
Pojawi się więc między innymi opcja wyposażenia lekkiego wozu w automatycznie regenerujący się pancerz, a myśliwiec w broń przeciwczołgową. Twórcy podkreślają, że gracze dostaną szansę swobodnego dostosowywania do aktualnej sytuacji na polu bitwy.
Wszystkie ulepszenia znajdą się na specjalnym drzewku technologicznym. Kolejne będzie można odblokować z pomocą punktów zdobywanych w trakcie poszczególnych starć. Warto jednak zaznaczyć, że te mają być wspólne dla wszystkich trybów zabawy.
Pozostałe elementy rozgrywki nie odbiegną od innych strategii czasu rzeczywistego. Gracze więc wzniosą budynki, z pomocą których wyprodukują żołnierzy i maszyny do wysłania w bój z wojskami kontrolowanymi przez przeciwników.