Ujawniono datę premiery Pillars of Eternity II: Deadfire
Przedstawiciele studia Obsidian Entertainment podali dokładną datę premiery Pillars of Eternity II: Deadfire - kontynuacji wydanej w 2015 roku gry RPG.
Jak poinformowali odpowiedzialni za projekt developerzy, produkcja ukaże się 3 kwietnia. Tego dnia pojawi się tylko na jednej platformie sprzętowej - PC z systemami Windows, Mac OS i Linux. Nie można wykluczyć, ze podobnie jak pierwsza część, w przyszłości trafi też na konsole.
Osoby, które złożą zamówienie przed premierą, otrzymają bonusy w formie trzech wirtualnych elementów do wykorzystania w trakcie rozgrywki. Pierwszym jest Dziobiec - towarzyszący głównemu bohaterowi jastrząb.
Kolejny to świecąca zielonym płomieniem czaszka świętego Drogga - przedmiot nie tylko oświetli ciemne zakamarki, ale także posłuży w walce z przeciwnikami. Ostatnią jest piracka flaga, którą gracze przyozdobią posiadany przez podopiecznego okręt.
Powstający tytuł ukaże się w trzech różnych wydaniach cyfrowych. Pierwszym jest zawierająca wyłącznie egzemplarz produkcji edycja standardowa, której cenę w usłudze Steam ustalono na 179,99 zł.
Następną jest kosztująca 214,99 zł wersja deluxe. W skład zestawu wejdzie:
- gra
- ścieżka dźwiękowa autorstwa Justina Bella
- prowokujący strój dla bohatera - kapelusz i opaska na oko
- towarzyszący postaci kosmiczny prosiaczek Cosmo
- cyfrowy poradnik opisujący mechanizmy systemu, na którym bazuje produkcja
- cyfrowa mapa świata Pillars of Eternity
- drugi tom cyfrowego przewodnika po uniwersum od wydawnictwa Dark Horse.
Ostatnie wydanie - obsydianowe - wyceniono na 269,99 zł. W wersji znajdzie się:
- zawartość edycji deluxe
- pakiet trzech dodatków, które ujrzą światło dzienne po premierze podstawowej gry. Rozszerzenia zaoferują nowe lokacje, przygody i przedmioty. Wartość wszystkich wynosi 100 zł.
To jednak nie wszystko, ponieważ w planach jest jeszcze pudełkowa wersja wydania obsydianowego. Edycja, która ukaże się dzięki firmie THQ Nordic, zaoferuje dodatkowo drukowaną mapę, notatnik oraz zestaw pocztówek. Nie wiadomo jednak, czy zawita do Polski.
Pillars of Eternity 2: Deadfire - bo tak zwie się produkcja - osadzone będzie tuż po wydarzeniach z pierwszej części. Gracze staną przed zadaniem powstrzymania Eothasa - boga światła i odrodzenia, który wydostaje się z odkrytej w poprzedniej odsłonie cyklu kamiennej statui pod twierdzą Caed Nua. Stawką jest odzyskanie duszy głównego bohatera.
Podczas zabawy trafimy do nowego obszaru - tytułowego archipelagu Deadfire, gdzie napotkamy na nowe kultury oraz rozwiążemy wiele skomplikowanych konfliktów pomiędzy miejscowymi, kompaniami handlowymi i bandami piratów. Twórcy podkreślają, że wirtualny świat ma żyć własnym życiem - mieszkańcy bezustannie wykonywać własne obowiązki, nawet wówczas, kiedy nie będziemy ich obserwować.
W produkcji nie zabraknie oczywiście towarzyszy głównego bohatera z pierwszej części. Na udostępnionych grafikach pokazano trójkę kompanów - Palleginę, Edéra oraz Alotha. Oczywiście pojawi się także kilku nowych.
Twórcy zaimplementują również system dynamicznie zmieniającej się pogody. Podczas zabawy będziemy zmagać się miedzy innymi z ulewnymi deszczami, potężnymi wiatrami, a także burzami piaskowymi. Autorzy obiecują też poprawki w sferze oprawy wizualnej.
Przygotowywana jest również opcja przenoszenia zapisanych stanów rozgrywki z pierwszej do drugiej części cyklu. Tak przynajmniej sugerują developerzy, obiecując możliwość kontynuowania przygody z oryginału, wraz z wpływem podjętych w pierwowzorze decyzji na dalsze wydarzenia.