Ujawniono datę premiery pełnej wersji City of Brass
Studio Uppercut Games ujawniło dokładną datę premiery pełnej wersji City of Brass - produkcji, której wczesna edycja dostępna była dotychczas w programie Early Access na Steamie.
Jak poinformowali odpowiedzialni za projekt developerzy, tytuł ujrzy światło dzienne na początku przyszłego miesiąca - 4 maja. Tego dnia pojawi się na trzech platformach sprzętowych - PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
City of Brass jest grą akcji obserwowaną z perspektywy pierwszej osoby. Twórcy podkreślają, że zrealizowana jest w klimacie, który mocno nawiązuje do baśni z "Księgi tysiąca i jednej nocy". Nie zabraknie więc stworów i pustynnego otoczenia.
Gracze wcielają się w złodzieja, który dąży do odnalezienia tajemniczego skarbu. Kosztowności ukryte są podobno we wnętrzu tytułowego miasta. Kufer z cenną zawartością musi jednak zdobyć w określonym czasie. Tyle że tykający zegar nie będzie jedynym wrogiem.
Bohaterowi spróbują przeszkodzić różni przeciwnicy, wśród których są wyposażeni w broń kościotrupy i osobnicy korzystający z magii. Podopieczny nie jest bezbronny - w walce z nieprzyjaciółmi użyje miecza oraz bicza, z pomocą którego między innymi ogłuszy wrogów.
Drugi z wymienionych gadżetów przydaje się także w innych sytuacjach. Twórcy zaznaczają, że umożliwia zdobycie przedmiotów lub obiektów znajdujących się w pozornie niedostępnych miejscach. Służy również do omijania barier.
Poza potworami, złodziej mierzy się z szeregiem pułapek, wśród których są przepaście, ostrza czy wystrzeliwane z różnych stron włócznie oraz strzały. Przy omijaniu tego typu niebezpieczeństw gracze muszą wykazać się sporą zręcznością.
Obiekty mogące zrobić krzywdę naszemu bohaterowi stanowią też zagrożenie dla przeciwników. Podczas walki możemy wepchnąć wrogów na wystające z ziemi kolce, a istnieje nawet opcja skłonienia oponentów przeciw sobie.
W mieście poukrywano skrzynie z ulepszeniami dla pancerzy i broni oraz potężnymi artefaktami. W niektórych miejscach są także lampy z uwięzionymi dżinnami, którzy spełniającymi wybrane życzenie. Prośby zagwarantują nieokreślone korzyści. Jeżeli zechcemy, istoty uwolnimy spłacając królewski okup - w zamian niedawny więzień wspomoże śmiałka w ostatecznej walce.
Jednym z kluczowych elementów produkcji jest fakt, że przy każdym podejściu układ miasta ulega zmianie. Autorzy zaznaczają, że algorytmy odpowiedzialne za generowanie planszy dbają, by mapa wraz z połączeniami różnych komnat, obejść czy dziedzińców była generowana w sposób logiczny.
Ciekawostką są Blessings & Burdens, czyli modyfikatory przeznaczone dla bardziej doświadczonych graczy. Te urozmaicają rozgrywkę, zmieniając zachowanie przeciwników czy zwiększając liczbę znajdujących się w mieście pułapek i zagrożeń.
Co ciekawe, na Xbox One system zostanie zintegrowany z serwisem Mixer - portalem do transmitowania zmagań w internecie. Widzowie otrzymają możliwość wpływania na zabawę, pomagając lub przeszkadzając uczestnikom rywalizacji.
Uppercut Games to studio założone w 2011 roku przez byłych pracowników Irrational Games, a więc ekipy odpowiedzialnej między innymi za serię BioShock. Swoją siedzibę ekipa ma w australijskim mieście Canberra.
Poniżej można obejrzeć nowy zwiastun City of Brass: