Ubisoft poprawia oprawę graficzną Prince of Persia: The Sands of Time Remake
Porównanie grafik Prince of Persia: The Sands of Time Remake potwierdza, że Ubisoft poczynił pewne starania w kwestii poprawy oprawy wizualnej, która stała się obiektem krytyki ze strony graczy.
Ubisoft mierzy się z krytyką jaka spadła na Prince of Persia: The Sands of Time Remake za poziom oprawy graficznej, który zdaniem wielu odbiega od dzisiejszych standardów przypominając wydaną 10 lat temu odsłonę serii Prince of Persia: Zapomniane Piaski.
Do krytyki odniosło się studio przyznając, że nic w kwestii graficznej nie jest przypadkowe a taki styl deweloperzy obrali całkowicie świadomie. Wpływu na to nie miały rzekome cięcia, ponieważ Sashi Menon przyznał, iż nakłady pieniężne są porównywalne z pozostałymi dostępnymi na rynku tytułami.
Mimo tego Ubisoft najwyraźniej zdaje sobie sprawę z poziomi graficznego remake'u przygód tytułowego księcia, na co wskazuje porównanie obrazków z pierwszego zwiastuna gry oraz późniejszej wersji gry i różnica jest do pewnego stopnia zauważalna.
Najnowsze obrazki prezentują się więc lepiej zaś poprawie uległy modele postaci w tym ich detale oraz oświetlenie produkcji. Niestety fani oczekujący stylu zbliżonego do oryginału nadal poczują pewne rozczarowanie widać też, że autorzy pozostaną przy bardziej kreskówkowej kresce. Prince of Persia: The Sands of Time Remake trafi na PC, PlayStation 4 i Xbox One 21 stycznia 2021 roku.
Gra nadal ma w pewnym stopniu przypominać oryginał, aczkolwiek nie brakuje nowości w postaci m.in. nowych animacji motion capture, assetów czy kilku usprawnień rozgrywki natomiast całość funkcjonuje na silniku AnvilNext Engine. Warto zaznaczyć, że The Sands of Time to pierwszy tego typu pełnoprawny remake od zespołów Ubisoft Pune oraz Ubisoft Mumbai.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl