Ubisoft odpuszcza gry AAA? Chce skupić się na high-endowym free-to-play
Deweloper poinformował, że choć produkcje takie, jak Assassin’s Creed: Valhalla and Watch Dogs: Legion będa ukazywać się regularnie, to znacznie ograniczy proces tworzenia nowych marek AAA.
Podczas finansowego podsumowania roku firma podzieliła się kilkoma interesującymi informacjami o tym, jakie gry planuje wypuszczać. I wygląda na to, że Ubisoft skupi się na tworzeniu high-endowych produkcji typu free to play, pozostając jednocześnie przy corocznej premierze dosłownie 3-4 tytułów AAA.
Co więcej, przy okazji dowiedzieliśmy się, że swoisty symulator statku pirackiego, czyli Skull & Bones, zaliczyło kolejne opóźnienie, tym razem na 2022-2023 - co warto przy okazji zaznaczyć, pierwotna data premiery tej produkcji przypadała na 2018 rok!
Wydaje się więc, że Ubisoft nie chce porzucić tego projektu, choć jak widać jego droga do premiery jest długa i wyboista. Pytanie tylko, czy po takim czasie fani wciąż będą nim zainteresowani?
"Skull and Bones jest teraz spodziewane w roku fiskalnym ‘23. Mocno wierzymy w kreatywną wizję zespołu i dostał on bardzo silny mandat na stworzenie tego coraz ambitniejszego tytułu" - twierdził CFO Ubisoftu, Frédérick Duguet.
HyperScape i Roller Champions wydają się zaś pierwszymi przedstawicielami nowego podejścia wydawcy, a kolejnym jest z pewnością niedawno zapowiedziane Tom Clancy's The Division Heartland.
Chociaż Duguet poinformował, że firma zmienia podejście na wypuszczenie 3-4 dużych gier AAA rocznie, to szybko wyjaśnił, że nie mają zamiaru redukować swojej oferty, mowa raczej o ograniczeniu nowych marek, a docelowo realizowanie celów AAA przez wysokiej jakości produkcje darmowe.
Tak czy inaczej, przed końcem roku fiskalnego, który przypada na 31 marca 2022 roku, Ubisoft planuje wypuścić kilka gier, w tym Far Cry 6, Rainbow Six Quarantine, Riders Republic, The Division Heartland i Roller Champions.
Jeśli zaś chodzi o powód ogłoszeń, czyli roczny dochód, to sprzedaż firmy wzrosła o 39,4% do 2,78 mld USD (za ostatni kwartał było to odpowiednio wzrost o 4,3%, co poskutkowało sprzedażą z wynikiem 606 mln USD).