Twórczyni Assassin's Creed dołączyła do Google

​Wszystko wskazuje na to, że Google faktycznie szykuje się do większych inwestycji w świecie gier wideo. Jade Raymond - współtwórczyni serii Assassin's Creed i założycielka studia EA Motive poinformowała na Twitterze, że zajęła w amerykańskiej korporacji wysokie stanowisko.

Nie jest obecnie jasne, w jakim dziale twórczyni została wiceprezeską, lecz można chyba bezpiecznie założyć, że mowa o sferze związanej z grami wideo.

Raymond zaczynała jako programistka w Sony Online Entertainment, by wkrótce później po raz pierwszy dołączyć do EA, podczas prac nad The Sims Online. Jej kariera nabrała rozpędu dopiero kilka lat później, gdy producentka zajmowała kluczowe stanowiska przy trzech pierwszych częściach Assassin's Creed oraz przy pierwszym Watch Dogs.

W październiku 2014 roku Raymond opuściła Ubisoft, by w lipcu następnego roku ogłosić, że pozostaje w Montralu, gdzie otwiera nową firmę - Motive Studios - wraz z Electronic Arts. Jednocześnie miała prowadzić Visceral Games z Kalifornii, lecz ten oddział został zamknięty, a jego gra w uniwersum Star Wars anulowana.

Reklama

Po trzech latach pracy Raymond ogłosiła jednak, że opuszcza EA i założone przez siebie studio EA Motive bez ukończenia ani jednego projektu. Wtedy spekulowano, że przyczyną mogło być właśnie anulowanie projektów Star Wars, lecz być może już wtedy Google prowadziło rekrutację.

Tymczasem Google wydaje się mieć duże i znaczące plany dla miłośników gier wideo. Konkrety poznamy w następny wtorek, 19 marca, o godzinie 18:00 polskiego czasu. Wtedy właśnie przedstawiciele firmy pojawią się na imprezie GDC, by ogłosić plany.  Jeśli nie możemy akurat tego dnia pojawić się w San Francisco, w planach są także transmisje na żywo przez sieć.

"Transmisje na żywo przez sieć" wydaje się być bardzo ważną frazą, ponieważ jednym - zapewne głównym - elementem prezentacji Google będzie najpewniej Project Stream, czyli testowana jakiś czas temu usługa strumieniowania gier - przesył obrazu rozgrywki bezpośrednio do graczy, przez sieć.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy