Twórcy strzelanki Spectre Divide zwalniają pracowników chwile po premierze

Kolejne niepokojące wieści płyną wprost z gamingowej branży. Mountaintop Studios, niezależni deweloperzy, twórcy Spectre Divide, zwolnili właśnie 13 pracowników ze swojej załogi. Ma to miejsce dosłownie kilka tygodni po oficjalnym debiucie tego shootera.

Mountaintop Studios to producent działający na rynku już kilka lat. Debiutanckim projektem studia jest strzelanka Spectre Divide, która swoją premierę zaliczyła dokładnie 3 września, bezpośrednio po trwających kilku tygodniach udanych zamkniętych testach na Steamie. W proces tworzenia gry zaangażowany jest również jako ciało doradcze były esportowiec, a obecnie streamer Michael "shroud" Grzesiek.

Mountaintop Studios składa się z doświadczonych deweloperów pracujących niegdyś w takich firmach jak: Respawn Entertainment. Naughty Dog, Oculus, Epic Games czy Riot Games. Niestety podzieliło właśnie los innych producentów z branży gier wideo. Na łamach Polygon współzałożyciel Mountaintop stwierdził, że w firmie doszło do cięcia etatów.

Reklama

Spectre Divide to taktyczny zręcznościowy shooter, który łączy w sobie znane mechaniki z takich gier jak Counter-Strike czy VALORANT, dokładając do tego nowy element zabawy ‘Duality’, czyli możliwość sterowania dwoma postaciami podczas meczu. Wydawało się, że ta innowacyjna mechanika może znacząco wpłynąć na sukces gry.

Udane testy zaowocowały tym, że Mountaintop Studios bardzo szybko zdecydowało się wydać pełnoprawną wersję gry. Po premierze Spectre Divide zanotowało na Steamie rekordowe 30 tys. grających. Niestety wskaźnik szczytowej dziennej liczby graczy zaczął spadać w błyskawicznym tempie. Aktualnie śmiało można stwierdzić, że strzelanka cieszy się przynajmniej pięciokrotnie mniejszą popularnością niż jeszcze kilka tygodni temu. Sporo wskazuje na to, że jej los, zwłaszcza długie przetrwanie, jest zagrożony.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy