Twórcy Red Dead Redemption 2 tworzą spójny i realistyczny western

​Jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji ostatnich lat - żeby nie powiedzieć, ostatniej generacji konsol - zbliża się wielkimi krokami. Wydaje się jednak, że na temat Red Dead Redemption 2 nadal wiemy raczej niewiele, ponieważ twórcy ograniczyli się do jednego dłuższego trailera z rozgrywką.

Detali i informacji musimy więc doszukiwać się gdzie indziej. Dobrym źródłem są pojawiające się coraz częściej wywiady z deweloperami. Dyrektor artystyczny Josh Bass w rozmowie z Hollywood Reporter mówił dużo na temat kreowanego przez Rockstar świata gry.

"Staraliśmy się zaprezentować wycinek dzikiego życia w Ameryce w 1899 roku, w gwałtownie zmieniającym się kraju, który wkrótce spojrzy w kierunku reszty świata i będzie robił wszystko, by się modernizować. To brutalny krajobraz pełen nikczemnej historii, ale także pełen możliwości" - mówi doświadczony deweloper.

Reklama

"Jednym z bardziej satysfakcjonujących aspektów tworzenia świata o takiej skali i ambicji jest możliwość przedstawienia całego spektrum postaci i opowieści. Podróż gangu przez Amerykę i epicki zakres produkcji zostawiają miejsce na poruszenie wszystkich aspektów ówczesnej Ameryki w znaczący, konkrety sposób" - dodaje Bass.

Deweloper przyznaje, że twórcy zawsze tworzą dla swoich gier lokacje, które mogłyby istnieć w prawdziwym świecie. Tak jest z serią Grand Theft Auto, tak samo będzie w Red Dead Redemption 2 - nawet w większym stopniu, ponieważ rozwijająca się technologia oferuje większe możliwości.

"Staramy się stworzyć świat, w którym wszystko jest bardziej spójne, więc zarówno akcje graczy, jak i reakcje tego świata mają większy sens. Świat jest spójny i żywy, ale także bardziej ludzkie i intymne. Ma to sens jeśli weźmiemy po uwagę, że przemieszczamy się głównie pieszo i na koniu" - wyjaśnia dyrektor artystyczny.

"Możemy wymienić opowieści z barmanem w saloonie, wymigać się od problemów z lokalnym szeryfem tylko za pomocą dialogów, porwać pociąg lub po prostu przeszukać szuflady w starym budynku na farmie, w poszukiwaniu gotówki lub jedzenia, pomagając gangowi przetrwać. Lub też płynnie robić wszystkie te rzeczy" - dodaje.

Deweloper poruszył także kwestię tego, że Red Dead Redemption 2 to na dobrą sprawę pierwsze produkcja Rockstara przygotowana od podstaw z myślą o konsolach obecnego generacji. To otworzyło przed twórcami sporo nowych możliwości.

"GTA 5 ustawiło poprzeczkę bardzo wysoko, ale nawet wersje PS4 i Xbox One bazowały a konceptach technologicznych z ery PS3. Red Dead Redemption 2 to nasz pierwszy tytuł na obecną generację sprzętu, a więc dobra okazja dla zespołu, by odświeżyć wszystkie aspekty naszego podejścia do projektowania: grafikę, oświetlenie, sztuczną inteligencję, pogodę, dźwięki, muzykę, animacje i tak dalej" - zapewnia Bass.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Red Dead Redemption 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy