Twórcy Monster Hunter: World o powodach opóźnienia wersji PC
Wkrótce na konsolach pojawi się Monster Hunter: World. Gra zmierza też na PC, choć na tej platformie pojawi się znacznie później. Twórcy gry postanowili wyjaśnić powody opóźnienia.
Producent tytułu - Ryozo Tsujimoto - w rozmowie z serwisem GamesRadar wytłumaczył, że to pierwszy projekt jego zespołu powstający z myślą o komputerach osobistych. W związku z tym developerzy postanowili przeznaczyć na prace więcej czasu.
Autorzy nie mogliby w pełni skupić się na wersji PC podczas przygotowywania edycji konsolowych, a poza tym nie chcieli wykorzystywać cennych zasobów. Podjęto więc decyzję, by najpierw wydać produkcję na Xbox One i PlayStation 4.
Tsujimoto podkreśla, że dodatkowym problemem na komputerach osobistych jest kwestia dobierania graczy do rozgrywek sieciowych. Na platformach Microsoftu i Sony można skorzystać z usług Xbox Live i PlayStation Network, ale na "blaszakach" trzeba opracować własny system.
Podstawowe założenia nie ulegną zmianom względem poprzednich części - gracze wcielą się w łowcę polującego na zróżnicowane bestie. Twórcy jednak postanowili odświeżyć formułę zabawy, osadzając akcję w otwartym świecie, który zainteresowani zwiedzą ze swobodą. Nie zabraknie oczywiście opcji zabawy sieciowej pozwalającej tropić kreatury we współpracy z innymi osobami.
Monster Hunter: World na konsolach Xbox One i PlayStation 4 zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu - 26 stycznia. Na PC produkcja pojawi się dopiero jesienią, aczkolwiek dokładnej daty premiery na razie nie podano.