Twórcy Metamorphosis opowiadają o inspiracjach prozą Kafki

Warszawskie studio Ovid Works przedstawia pierwsze wideo dev diary na temat Metamorphosis, nadchodzącej gry przygodowej z widokiem FPP opartej na twórczości praskiego pisarza.

Ovid Works po raz pierwszy ogłosiło swoją grę Metamorphosis w lutym. Od tego czasu skupiła na sobie zainteresowanie wielu mediów w Polsce i poza nią. Game Informer uznał ją za jedną z najlepszych produkcji pokazanych na targach GDC 2019, a Gamespot wskazał jako jeden z tytułów, których nie można przeoczyć w tym roku. Dobrą passę Metamorphosis podkreśla awans do grona finalistów tegorocznego Nordic Game Discovery Contest, czyli najlepszych gier niezależnych.

W swoim pierwszym dev diary twórcy Metamorphosis opowiadają o prozie Franza Kafki, inspiracjach stojących za grą i niezwykłej perspektywie, z której graczom przyjdzie obserwować akcję - perspektywie insekta.

Reklama

"Franz Kafka był w pewnym sensie pierwszym game designerem" - mówi game director Zaq Chojecki. Proza Kafki pozwala precyzyjnie odtworzyć klimat czeskiej Pragi sprzed 100 lat, dzięki czemu studio Ovid Works mogło zrealizować swój główny cel - opowiadać pobudzającą do refleksji historię poprzez ciekawą rozgrywkę.

Metamorphosis opowiada historię Gregora Samsy, który pewnego dnia budzi się - ku własnemu zdumieniu i przerażeniu - w ciele insekta. Opowiadanie stało się przedmiotem wielu dyskusji i interpretacji.

Ta niezwykła historia stała się podstawą dla gry z gatunku puzzle platforming adventure, w której poza inspiracją znaną opowieścią pojawia się oryginalna rozgrywka. Gregor trafia do świata, który przytłacza go rozmiarami. Kałamarz staje się nagle potężną barierą, a plama inkaustu niebezpieczną przeszkodą - i jednocześnie przydatną, bo oblana tuszem pionowa ściana pozwoli się po niej wspiąć. Podstawą gry jest eksploracja i rozwiązywanie zagadek środowiskowych. Uważna obserwacja otoczenia oraz dodatkowe ujęcie kamery "z góry" pozwala lepiej rozeznać się w środowisku i wykorzystać je do własnych potrzeb. By przedostać się dalej, gracze muszą wchodzić w interakcję z otoczeniem, wykorzystywać ciecz do ułatwiania sobie wędrówki po stromych i śliskich powierzchniach, przestawiać takie elementy jak pokrętło w radiu, ale i wykazać się zręcznością przy platformowych sekwencjach.

To niezwykła wędrówka przez trzy światy. Jeden to ten prawdziwy, doskonale nam znany, choć przytłaczający dla robaka - powierzchnia stołu czy wnętrze szuflady. Drugi to ukryty, tajemniczy świat owadów - zapomniane przestrzenie między ścianami i pod podłogą, zakurzone przesmyki, dziwne obszary zamieszkane przez inne insekty. I wreszcie trzeci, stworzony przez abstrakcyjne miejsca, takie jak automatycznie sortująca się szafa z dokumentami. Na swej drodze Gregor napotka wiele wyzwań, pułapek, ale i niezwykłych stworzeń, których pomoc może okazać się nieodzowna.

Metamorphosis ukaże się na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy