Twórcy gier na PC będą mieli łatwiejsze życie
Według Cevata Yerli ze studia Crytek przejście na nowe sprzęty Sony i Microsoftu nie będzie tak skomplikowane jak w przypadku wcześniejszej generacji konsol.
Prezes firmy odpowiedzialnej za popularną serię Crysis, studia Crytek, w najnowszym wydaniu Official Xbox Magazine wypowiedział się na temat najbliższej przyszłości w branży gier. Ceveat Yerli stwierdził jasno, że wierzy w to, iż zaletą następnej generacji systemów Sony i Microsoftu będzie ich architektura, która ułatwi pecetowym producentom tworzenie gier.
"Myślę, że na systemach następnej generacji pojawi się więcej tytułów producentów, którzy do tej pory nie byli znani w konsolowych kręgach. Dzięki architekturze zbliżonej do PC najlepsi autorzy specjalizujący się w tworzeniu gier na tę platformę będą mogli w bardziej przystępny i komfortowy sposób produkować kontynuacje swoich największych hitów. To sprawi, że nadchodząca generacja zostanie tym razem nieco 'upecetowiona'" - powiedział CEO Cryteku.
"Przejście pomiędzy konsolami PlayStation 2 a PlayStation 3 i Xboksem a Xboksem 360 kosztowało wielu deweloperów sporo wysiłku. Tworzenie gier na te platformy było żmudne i męczące" - stwierdził Yerli.
Prezes Cryteku powiedział także, że nadchodzące next-geny, po raz pierwszy w historii, nie będą odstawać od platformy PC. Oczywiście na razie Yerli mówił to w oparciu o tym, co już wiadomo na temat następcy konsoli PlayStation 3.
Microsoft co prawda jeszcze nie ujawnił specyfikacji technicznej swojego nowego osprzętu, ale w sieci nie brakuje plotek na ten temat. Wszystkie zdają się sugerować, że nowemu Xboksowi również będzie po drodze z komputerami.