Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Twórcy Ghost of Tsushima opisują system walki

​Twórcy gry akcji Ghost of Tsushima ze studia Sucker Punch opisali w szczegółach system walki w nadchodzącej produkcji. Jak na feudalną Japonię przystało, będziemy posługiwali się głównie kataną, ale z dystansu skorzystamy także z łuku. Deweloperzy inspirowali się klasycznymi filmami - napisano.

Na tej podstawie ustalono trzy główne filary, na których opiera się walka: szybkość, ostrość i precyzja. "Po pierwsze, prędkość. Chcieliśmy, by ataki były błyskawiczne. Katany nie są ciężkie, więc szybkie cięcia to podstawa większości stylów walki" - czytamy w artykule na oficjalnym blogu PlayStation.

Reklama

Problem polegał na tym, że ludzkie reakcje to około 0,3 sekundy, ale już postacie kierowane przez komputer mogą reagować znacznie szybciej. Twórcy musieli więc znaleźć odpowiedni balans pomiędzy szybkością ataków, możliwościami gracza i naturalnym zachowaniem przeciwników.

Ostatecznie w wyniku tych rozważać powstał system do złudzenia przypominający Assasssin’s Creed, z kontrowaniem. "Żaden przeciwnik nie stoi i nie czeka, by zostać zaatakowanym" - zapewniają twórcy, całość ilustrując tym materiałem, gdzie przeciwnicy jednak grzecznie czekają na atak.

Drugi filar dotyczy ostrości katany. Twórcy wspominają, że przy eksperymentowaniu z przeciwnikami, którzy mogli wytrzymać sporo ciosów, ostrze wydawało się tępe. Dlatego też ponownie konieczne było zachowanie odpowiedniego balansu, by - z drugiej strony - potyczki nie były zbyt proste i krótkie.

Ostatni filar - precyzja - to między innymi kwestia tego, by główny bohater - Jin - błyskawicznie reagował na wydawane przez gracza polecenia. Nawet potężniejsze ataki, które trzeba ładować, można w dowolnym momencie przerwać, nawet w połowie, jeśli gracz chce wydać inne polecenie.

Będzie też kilka stylów walki, które zmienią rodzaj zadawanych ciosów. Te postawy będziemy mogli swobodnie zmieniać w czasie potyczek, w ramach własnych upodobań, ale także w celu dostosowania się do rodzaju wroga, jak na przykład do oponentów przenoszących tarcze.

Dowiedz się więcej na temat: Ghost of Tsushima

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje