Twórcy Fallout 76 mimo fali krytyki nie żałują stworzenia gry

​Fallout 76, który swego czasu był stałym bywalcem dość sporych obniżek dla wielu jest jedną z najgorszych gier w historii wirtualnej rozrywki. Inne zdanie w tej kwestii ma jednak przedstawiciel wydawcy odpowiedzialnego za serię.

Fallout 76 to najbardziej kontrowersyjna produkcja wydana przez Bethesde, która z pewnością nie poprawiła notowań wydawcy. Krytyka spływająca na grę praktycznie od momentu jej premiery spowodowana jest nie tylko masą rozmaitych błędów eliminowanych w kolejnych aktualizacjach, ale też dostępnych mikrotpłanościach w tym negatywnie odebranym abonamencie Fallout 1st.

Warto podkreślić, że Fallout 76 to pierwsza propozycja nastawiona na rozgrywkę sieciową stworzona przez Bethesda Game Studios (za Elder Scrolls Online odpowiada ekipa Zenimax Online) co możliwe, że miało jakiś wpływ na jej finalną jakość. Bez wątpienia jednak brak konkretnej fabuły czy dialogów znanych z poprzednich odsłon sprawił, że gra pod względem niskich ocen przebiła dokonania Fallout 4, który mimo wszystko nie był oceniany aż tak źle.

Reklama

Do spraw związanych z Fallout 76 odniósł się wiceprezes Bethesdy ds. marketingu, Pete Hines, który przyznał, iż deweloperzy mieli świadomość ryzyka tego rodzaju projektu. Jednak chciano dokonać zmian względem tego, co proponują wcześniejsze części popularnej marki i odejść od jednoosobowego przechodzenia fabuły. Hines stwierdził, że fakt, iż całość nie wyszła dobrze nie oznacza, że twórcy nie mają prawa tego robić. Jego zdaniem należy w tej sytuacji wyciągnąć wnioski z nieudanych rzeczy, aby następnym razem spróbować innych rozwiązań.

Ponadto w ocenie Hinesa zespół nie może ograniczać się wyłącznie do jednego gatunku gier z kolei idealnym przykładem jest tu Horizon Zero Dawn, który nigdy by nie powstał, gdyby Guerilla Games nadal skupiało się na strzelankach. Jakie błędy popełniono w Fallout 76? Przedstawiciel Bethesdy wymienił tutaj jeden z nich, czyli zbyt krótką oraz ograniczoną betę gry. Być może sytuacja ulegnie poprawie wraz z nadejściem dodatku Wastelanders, który dużo wniesie, jeśli chodzi o NPC i opcje dialogowe.

Premiera rozszerzenia odbędzie się w przyszłym miesiącu zaś deweloperzy twierdzą, iż DLC upodobni Fallout 76 do poprzednich epizodów. Co ważne rozszerzenie będzie darmowe dla wszystkich właścicieli podstawowego wydania tytułu. Fallout 76 trafił do sprzedaży 14 listopada 2018 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Gra na Metacritic w przypadku wersji komputerowej zebrała oceny użytkowników na poziomie 2.7.

Odrobinę bardziej wyrozumiali są recenzenci wystawiając notę 52 procent. Warto podkreślić, że Bethesda nie zamierza rezygnować z gier single player czego idealnym dowodem są trwające prace nad The Elder Scrolls 6.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fallout 76
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy