Reklama

Twórcy Disintegration zamykają działalność rok po premierze

​V1 Interactive, studio stojące na połączeniem strategii i strzelanki pod nazwą Disintegration, ogłosiło zakończenie działalności, po pięciu latach od startu. Wieści przekazano na Twitterze, a osobno potwierdził je także prezes Marcus Lehto, w przeszłości wieloletni dyrektor artystyczny serii Halo.

"Od miesięcy byliśmy szczerzy z naszymi pracownikami na temat kondycji firmy. Podejmujemy tę decyzję teraz, by mieli sporo czasu na znalezienie nowej pracy, gdy możemy jeszcze ich wspierać" - napisał twórca, określający samego siebie w przeszłości jako "ojciec Master Chiefa", właśnie z Halo.

Mężczyzna odszedł z Bungie, by w 2014 roku założyć wspomniane V1 Interactive, promowane jego nazwiskiem i doświadczeniami przy strzelance Microsoftu. Razem z zespołem około 30 pracowników szybko zapowiedziano właśnie Disintegration, które miało czerpać z jego dorobku na nowe sposoby.

Reklama

Disintegration wydano 16 czerwca na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PS4. Akcja toczy się w przyszłości, na Ziemi dotkniętej zmianami klimatycznymi, przeludnieniem, niedoborami żywności oraz globalną pandemią, które postawiły ludzkość na krawędzi wymarcia. Realistycznie.

Naukowcy podjęli środki za pomocą których ludzki mózg można było usunąć i chirurgicznie zamknąć w robotycznej zbroi; proces ten znany jest jako Integracja. Miało to być tymczasowe rozwiązanie wobec nieuniknionego kryzysu. Jak można się domyślać, proces stał się dość permanentny.

Gracz wciela się w Romera, bohatera poddanego Integracji. Misją jest poprowadzenie małej grupy banitów - ludzi, którzy zdecydowali się walczyć i przetrwać - w stronę lepszej przyszłości. Romer i ruch oporu mają nadzieję nie tylko na uchronienie bliskich, ale również na ponowne stanie się ludźmi.

Brzmi ciekawie, ale kampania była dość nudna, a misje bazowały na mapach z trybu sieciowego, co nigdy nie jest dobrym pomysłem na ciekawą powieść fabularną. Również zmagania wieloosobowe w recenzjach opisywane były jako zbyt chaotyczne - gracz kierował małymi zespołami postaci.

Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy