Twórcy CD Projekt wzorują się na Red Dead Redemption 2
Dyrektor generalny CD Projektu - Adam Kiciński - przyznał podczas niedawnej konferencji z inwestorami, że gracze mają coraz mniej czasu na gry, podczas gdy te stają się coraz bardziej rozbudowane. Przemówić musi więc jakość, co udowodniło Red Dead Redemption 2.
Łukasz Kosiarski z banku Pekao zapytał podczas rozmowy, jakie wnioski wyciągnęło najważniejsze polskie studio po premierze westernu od Rockstara. Analityk zastanawiał się, czy CD Projekt będzie w stanie wydać produkcję o podobnej jakości, czy też ważniejsze jest trzymanie się określonej daty debiutu.
"Całkiem prowokacyjne pytanie, czyż nie?" - uśmiechnął się Kiciński. "Bez wątpienia jakość jest kluczowym czynnikiem. Naszym celem jest publikowanie gier o poziomie jakości na poziomie Red Dead Redemption 2 i innych najnowszych premier studia Rockstar. Tak na marginesie to tytuł ten jest świetny i mocno mu kibicujemy."
"A więc świetne recenzje, świetna sprzedaż. Czego nas to uczy? Choćby tego, że musimy wydawać wyjątkowe produkcje i dokładnie takie są nasze plany. Gracze w coraz większym stopniu koncentrują się na hitach. Mają coraz mniej czasu do poświęcenia na gry wideo i nawet jeśli społeczność graczy rośnie, to liczby godzin w dniu nie da się wydłużyć."
"Na rynku nie ma może nadmiaru, ale na pewno nie brakuje dobrych gier, a ich ukończenie zajmuje sporo czasu. Opłaca się więc być wśród najlepszych. W ten sposób można wykroić sobie spory kawałek tortu z biznesowego punktu widzenia. Podsumowując, kibicujemy Rockstarowi i Red Dead Redemption 2 i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że świetne gry nadal sprzedają się bardzo dobrze."
Łukasz Kucharki z Polskiej Agencji Prasowej zapytał następnie, jak wyglądają obecnie prace nad oczekiwanym Cyberpunk 2077. Kiciński wyjaśnił, że podstawowe ścieżka fabularna została już ukończona, a teraz trwa wypełnianie otwartego świata interesującą zawartością.
"Wypełniamy świat treścią i wprowadzamy drobne modyfikacje, co wymaga mnóstwa pracy ze strony deweloperów. Dzisiaj mogę powiedzieć, że postępy są szybkie i postępują zgodnie z planem. Gdy skończymy, przejdziemy do jakże istotnej fazy szlifowania szczegółów. Przed chwilą mówiłem o jakości gry w dniu premiery i naszym celem jest dostarczenie czegoś wyjątkowo dopracowanego" - tłumaczył menedżer.