Tryb sieciowy, hazard i inne. Mnóstwo nieoficjalnych szczegółów na temat Red Dead Redemption 2

​W internecie pojawiło się wiele nieoficjalnych informacji na temat Red Dead Redemption 2. Zdradzają między innymi detale na temat zabawy wieloosobowej w najnowszej produkcji studia Rockstar.

Szczegóły pochodzą z dokumentów projektowych, w posiadanie których wszedł serwis Trusted Reviews. Dziennikarze podkreślają, ze otrzymali papiery w ubiegłym roku, ale do tej pory nie byli pewni, czy są prawdziwe.

Wiarygodność potwierdziły opublikowane kilka dni temu oficjalne obrazki. Okazało się, że grafiki przedstawiają postacie - w tym głównego bohatera - które wyglądają tak samo, jak osobnicy ze screenshotów dołączonych do informacji zdobytych przez redakcję portalu.

W związku z tym Trusted Reviews postanowiło podzielić się szczegółami zawartymi w dokumentach. Oczywiście należy pamiętać, że nadal wiele opisanych elementów może nie trafić do ostatecznej wersji gry.

Reklama

W Red Dead Redemption 2 najprawdopodobniej pojawi się multiplayer. Zabawa wieloosobowa jest podobno wzorowana na GTA Online, a więc wariancie sieciowym z Grand Theft Auto V. Gracze otrzymają możliwość swobodnej eksploracji wirtualnego Dzikiego Zachodu w towarzystwie znajomych.

Nie zabraknie oczywiście kilku innowacji względem tytułu z gangsterami. Przykładowo postacie niezależne ozdobią witryny swoich sklepów rozmaitymi dodatkami, które przed nadejściem nocy zdejmą i schowają.

Użytkownicy w zamian za wykonywanie prostych wyzwań otrzymają określone nagrody. Zadania będą polegały między innymi na przebyciu wskazanego dystansu oraz zlikwidowaniu danej liczby przeciwników ze stu metrów przy wykorzystaniu łuku.

Powrócą znane z GTA Online apartamenty, które przyjmą formę namiotów, które wystąpią w kilku różnych wersjach stylistycznych. Tego typu "mieszkania" gracze wynajmą lub kupią na własność, a później w razie potrzeby ulepszą.

Uczestnicy zabawy natkną się na postacie, które dostarcza zróżnicowane wyposażenie oraz zlecą misje do wykonania. W planach są jeszcze tak zwane "swobodne wydarzenia", w których zainteresowani zajmą się szukaniem skarbów lub eliminacją przeciwników. Autorzy przygotowują również liczne sklepy z cyfrowymi przedmiotami oraz aktywności pokroju łowienia ryb czy wydobywania złota.

W multiplayerze znajdą się też trzy większe tryby rozgrywki. Pierwszym ma być Battle Royale, który - jak wskazuje nazwa - wzorowany jest na popularnym PlayerUnknown’s Battlegrounds. Dokładnych szczegółów w dokumentach zabrakło, ale najprawdopodobniej setka osób trafi do określonej lokacji, a wygra śmiałek, który jako ostatni pozostanie przy życiu.

Kolejny wariant to Revive and Survive - dwa zespoły walczą o przetrwanie, a celem jest pozbycie się członków ekipy przeciwnej. Zabitych graczy będzie można ożywić, ale tylko przez określony czas - jeżeli się nie uda, nieszczęśnik odpadnie z rywalizacji.

Trzecią opcją jest Money Grab, w którym dwie drużyny staną do pojedynku zlokalizowaną w centralnej części mapy torbę z pieniędzmi. Gotówkę trzeba przechwycić oraz przetransportować do bazy swojego ugrupowania.

Z dokumentów wynika, że Rockstar pracuje także nad mobilną aplikacją, która umożliwi podglądanie statystyk własnej postaci oraz nawiązywanie kontaktów ze znajomymi. Program pozwoli też rozgrywać partyjki w pokera.

Podróżując przez otwarty świat Red Dead Redemption 2, gracze odkryją rozmaite lokacje, w tym Armadillo i Ridgewood. Te mają być wypełnione zróżnicowanymi postaciami niezależnymi, wśród których znajdą się właściciele sklepów, wytwórcami broni i grabarzami. Jegomoście własne zachowanie dostosują do aktualnej pory dnia.

W większych miejscowościach pojawią się kasyna, gdzie użytkownicy spróbują w łatwy sposób pomnożyć swoje oszczędności lub stracić zgromadzone dotychczas pieniądze. Poza tym autorzy szykują Slums Market, który umożliwi nabycie ekwipunku po niższych cenach.

Do produkcji trafią pojazdy pokroju wagoników, wózków ręcznych oraz prowadzonych przez konie bryczek. Każdy ze środków transportu dostępny będzie w kilku wariantach - jedne wyróżnią się mocniejszym pancerzem, a inne zwiększoną szybkością. Na razie nie jest jednak jasne, czy gracze dostaną opcję modyfikowania maszyn.

W dokumencie wspomniano jeszcze o pociągach, które mają posłużyć do szybszego podróżowania po wirtualnym Dzikim Zachodzie. Co ciekawe, wnętrza składów będzie można podobno zwiedzać oraz nawiązywać rozmowy z poszczególnymi pasażerami.

Wśród informacji, do których dotarła redakcja Trusted Reviews, są szczegóły na temat kampanii fabularnej. Dziennikarze nie chcą jednak ujawniać niczego związanego z historią, by nie popsuć właściwej zabawy.

Wiadomo jednak, że poza misjami głównymi pojawią się zadania poboczne. Wymienione aktywności obejmują między innymi wyzwania jeździeckie, których wykonywanie umożliwi awansowanie w rankingu jeźdźców.

Poza tym gracze będą mogli podjąć się zbierania porozrzucanych po świecie gry roślin, które spełnią funkcję materiałów do konstruowania przedmiotów. Wśród ziół i kwiatów znajdą się dwulistnik pajęczy.

W planach jest również łowienie ryb, a jedno z przygotowywanych wyzwań polega podobno na schwytaniu wszystkich ich rodzajów. Wędkując gracze skorzystają ze zróżnicowanych przynęt, w tym robaków, które zakupią w sklepach.

Jeśli wierzyć informacjom zawartym w dokumencie, zarówno w kampanii fabularnej, jak i w trybie sieciowym, będzie można grać w trybie pierwszoosobowym. Twórcy dostosują animacje postaci, by pasowały do widoku "z oczu" bohatera. Warto zaznaczyć, ze podobna opcja znalazła się w GTA V, ale dopiero przy premierze wersji PC.

W Read Dead Redemption 2 powróci znany z wcześniejszych odsłon mechanizm Dead Eye. System pozwala spowalniać czas przy strzelaniu. W powstającej produkcji ulegnie rozbudowie, umożliwiając wykrywanie pobliskich skarbów oraz ryb i innych zwierząt.

Developerzy przygotowują także wydarzenia losowe, które są odpowiednikiem spotkań z nieznajomymi z GTA V. Szczegółów ujawniono niewiele, ale obejmą między innymi zadania dla łowców nagród, poszukiwanie kosztowności oraz "przygody" z tajemniczymi osobnikami.

W dokumencie wspomina się też o nieliniowości rozgrywki. Podejmowane działania i wybory moralne oraz postacie, z którymi gracze wejdą w interakcje, mogą wpłynąć na dalsze wydarzenia. Użytkownicy otrzymają inne cele do zrealizowania oraz doświadczą odmiennych dialogów.
Nie zabraknie oczywiście znanego z większości tytułów systemu poszukiwania. Poziom wskazujący, w jakim stopniu główny bohater złamał prawo, wyświetli się w górnej części ekranu, przy czym atakowanie pieszych ma być traktowane jako niewielkie wykroczenie. Przejęcie kontroli nad saloonem i wymordowanie wszystkich osób w środku to już poważniejsza zbrodnia.

Interesująco rozwiązano podobno kwestię przeciwników. Gracz będzie mógł podejść do rannego lub zrzuconego z konia wroga i aktywować dialog, by zmusić oponenta do wyjawienia cennych informacji lub przekazania gotówki w zamian za oszczędzenie życia.

Oczywiście do powyższych doniesień wciąż należy podchodzić z pewnym dystansem. Nie ulega wątpliwości, że rzeczywiście prezentują się wiarygodnie. Nie wiadomo jednak, ile z opisanych w dokumencie pomysłów, rzeczywiście trafi do gry.

Red Dead Redemption 2 ukaże się 26 października. Tego dnia produkcja pojawi się na dwóch platformach sprzętowych - Xbox One i PlayStation 4. Na razie nie wiadomo, czy tytuł pojawi się na PC.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Red Dead Redemption 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy