Titan: Wyciek informacji - będzie polska wersja
Blizzard skrzętnie ukrywa informacje o Titanie – swoim kolejnym, po World of Warcraft, MMO. Do sieci wyciekła jednak spora porcja szczegółów, z których wynika, że akcja gry osadzona zostanie na Ziemi, pojawi się wątek podróży w czasie, a sama produkcja zostanie wydana także po polsku.
Fanowski serwis Titan Focus uzyskał od anonimowego informatora kilka bardzo interesujących informacji o Titanie. Trudno co prawda powiedzieć, na ile są one wiarygodne, ale redakcja portalu podkreśla, że jest w 95% pewna ich prawdziwości, dodając, że rozmawiała ze swoim „źródłem”, które dostarczyło nie tylko szczegółów, ale także obrazków. Oczywiście zaznaczono, że wiele się jeszcze może zmienić do premiery.
No to czego się dowiedzieliśmy? W przeciwieństwie do poprzednich gier Blizzarda, akcja Titana ma zostać ponoć osadzona na Ziemi, choć w produkcji znajdzie się sporo elementów fikcji. Tak jak w WarCrafcie i StarCrafcie nie zabraknie też „głębokiej historii”, samo uniwersum korzystać ma w dużym stopniu z mitologii greckiej, rzymskiej i nordyckiej, pojawi się też motyw podróży w czasie. Co ciekawe, w sieciówce znajdą się (co brzmi trochę nieprawdopodobnie) „wiele elementów z Warcrafta” – nie chodzi tylko o easter eggi, ale i „całe postacie”. Nad fabułą pracuje kilku uznanych scenarzystów, w tym Richard A. Knaak, współautor książkowej sagi „Smocza Lanca”, ma też na swoim koncie sześć powieści opartych na Diablo i dziewięć na Warcrafcie.
Titan będzie oczywiście grą MMO. Akcję obserwować mamy w większości z perspektywy trzecioosobowej, ale w trakcie niektórych „wydarzeń” mamy przeskoczyć do widoku FPP. Informator nie sprecyzował jednak, czym dokładnie miałyby być te „wydarzenia”. Produkcja bazować ma na zupełnie nowym silniku, zaś sama grafika ma cechować się „stylem Blizzarda”. W trakcie walki namierzać przeciwników mamy TAB-em, z kolei znajdująca się w naszym wyposażeniu broń ma mieć różny charakter – pojawią się zarówno pistolety jak i magiczny oręż.
W grze klany będą mogły wybudować własną siedzibę, aczkolwiek nie wiadomo czy podobnie będzie mógł postąpić indywidualny gracz. Pojawi się też dom aukcyjny, ale na razie nie wiadomo czy będzie on wykorzystywał prawdziwe pieniądze. Biorąc pod uwagę ostatnią opinię Jaya Wilsona, który stwierdził, że mechanizm ten zaszkodził Diablo III, jest to chyba mało prawdopodobne. Ciekawostka: dom aukcyjny z prawdziwymi pieniędzmi miał zostać dodany do World of Warcraft, ale zrezygnowano z tego pomysłu. Nowa sieciówka jest natomiast projektowana z myślą o zawodach e-sportowych. Titan ma ukazać się początkowo tylko na PC, ale rozważane jest też wydanie na next-genach po premierze na komputerach. Produkcja ma mieć oznaczenie PEGI 12+.
Titan to tytuł roboczy – nazwa została zmieniana wielokrotnie i obecna nie jest znana. Informator twierdzi, że Blizzard ma ambitne plany związane z soundtrackiem – każdej strefie ma towarzyszyć odrębny utwór. Nad projektem pracuje obecnie zespół 150 osób, a niedawno dołączył do nich Jay Wilson, który jakiś czas temu odszedł z ekipy odpowiedzialnej za Diablo III.
Titan ma zostać zapowiedziany na tegorocznym BlizzConie – nie należy jednak spodziewać się niczego wielkiego. Blizzard pokaże tylko krótki teaser, na samej imprezie ujawnione zostaną też kolejne rozszerzenia do StarCrafta II, Diablo III i World of Warcraft. Na gameplay z nowego MMO poczekamy sobie dosyć długo – developerzy ponoć nie chcą prezentować gry do czasu, aż nie będą mieli konkretnej daty startu bety. A ta pojawi się nieprędko – w pierwszym kwartale 2014 roku rozpoczną się dopiero testy alfa dla rodziny i przyjaciół.
Zadowoleni powinni być natomiast Polacy, o ile powyższe doniesienia się sprawdzą – w przeciwieństwie do World of Warcraft, Titan zostanie wydany po polsku. Ba, to ponoć jedna z kilku lokalizacji (angielskiej, niemieckiej, francuskiej, hiszpańskiej i portugalskiej) znajdujących się obecnie w przygotowaniu. Więcej zostanie dodanych w trakcie bety.
Wierzyć tym informacjom?