TikTok zapłaci twórcom za dłuższe materiały wideo

Program "Creator Rewards" opuścił testy beta - co oznacza, że TikTok zapłaci twórcom za materiały wideo dłuższe niż jedna minuta.

W zeszłym roku TikTok wypuścił nowy system monetyzacji dla streamerów, nazwany Creativity Program, który miał zachęcać do tworzenia dłuższych form wideo, dzięki któremu platforma miała mieć możliwość sprzedania większej liczby reklam. Teraz podobny system wypuszczany jest pod nową nazwą - Creator Rewards Program - w którym platforma zapłaci twórcom za materiały dłuższe niż minuta.

TikTok zaznacza, że dłuższe treści są bardziej dochodowe - od startu testów beta łączny przychód twórców miał wzrosnąć o ponad 250 procent w ciągu ostatnich 6 miesięcy, podobnie liczba twórców zarabiających 50 tysięcy dolarów co miesiąc miała się w tym czasie podwoić.

Reklama

Platforma rozwija także możliwości, jakie daje subskrybowanie twórców. Poprzednio tylko transmisje na żywo dawały dostęp do ekskluzywnej, płatnej treści, odznak czy personalizowanych emotek, a teraz firma rozwija te benefity także na inne formy twórczości.

TikTok był często krytykowany za niskie wypłaty dla twórców. W zeszłym roku streamer Hank Green ujawnił, że zarobił 2,5 centa z tysiąca wyświetleń - to zaledwie ułamek jego zarobków z Youtube’a i połowa tego, co mógł zarobić na TikToku, zanim pojawił się tam poprzedni program nagród - Creator Fund. Dla porównania, wybrani twórcy, którzy wzięli udział w testach Creativity Program, osiągali wypłaty rzędu od tysięcy do blisko 100 tysięcy dolarów za miesiąc. Zmiany jednak nie do końca przekonują odbiorców TikToka - wewnętrzna ankieta z zeszłego roku wykazała, że dla blisko 50 procent użytkowników materiały dłuższe niż minuta są "stresujące", a 30 proc. oglądało je w wersji dwukrotnie przyspieszonej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: TikTok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy