TikTok szykuje inwestycję w gry. Będzie wydawał własne produkcje?
Wszystko wskazuje na to, że swoją szansę inwestycji w branżę gier wideo upatruje jeden z najpopularniejszych obecnie serwisów społecznościowych, czyli TikTok. Raport Reutersa podaje, że właściciele TikToka przeprowadzają testy na terenie Azji, które pomogłyby im rozwinąć skrzydła w dziedzinie rozrywkowej, jaką są gry wideo.
W ostatnich kilku latach TikTok przeżył prawdziwy rozkwit. Aplikacja cieszy się aktualnie ogromną popularnością (szczególnie wśród młodszych internautów), przebijając nierzadko Facebooka, Twittera, Instagrama i Snapchata.
Chiński gigant prócz dostarczania rozrywki milionom na całym świecie, służy również wielu osobom jako forma lukratywnego zarobku. To właśnie wielu twórców i influencerów dba o rozwój swoich kanałów na TikToku, by dzięki rozległym zasięgom przyciągnąć ewentualnych sponsorów i pozyskać w ten sposób dochód.
Swoje pierwsze kroki w branży gier wideo postawili już inni giganci. Wśród nich m.in. Netflix czy Amazon Prime. Wiele wskazuje na to, że następny w kolejce może być TikTok.
Reuters informuje, że chiński gigant przeprowadza testy w Wietnamie, które są częścią większych planów. Te w założeniach pozwoliłyby użytkownikom TikToka na poświęcanie się grom - właśnie we wspomnianym serwisie.
Źródła podają, iż TikTok nie tylko zajmowałby się produkcją własnych gamingowych dzieł, ale również nawiązywałby współpracę z zewnętrznymi deweloperami i innymi niezależnymi twórcami.
Przedsiębiorstwo ma zacząć od wprowadzania minigier charakteryzujących się banalną mechaniką i krótkim czasem rozgrywki. Ambicje są jednak dużo większe, więc efekty tych planów uświadczymy być może już niebawem, w momencie gdy gigant postanowi ze swoimi zakusami wyjść poza rynek azjatycki.