Thief: Nowe informacje na temat next-genowego złodzieja
Pojawiły się nowe szczegóły dotyczące nadchodzącej gry studia Eidos Montreal, Thief.
Dotyczą zarówno interfejsu, jak i mechanizmów, które zawarte zostały w grze. W nowym Thief dostaniemy możliwość ukrywania części HUD-u. W grze zawarta będzie mini-mapka, jak też i pełna mapa. Punkty życia i skupienie nie będą się regenerowały automatycznie - będzie trzeba odnawiać je samemu.
Otwieranie zamków będzie w dużej mierze zależne od tego, czy użyta została umiejętność skupienia (pozwoli ona zobaczyć drugą stronę zamka); kraść można będzie gdziekolwiek. Ponadto, dostępne będzie narzędzie wspinaczkowe, które - oprócz umożliwienia nam dostania się w niedostępne miejsca - pozwoli nam uratować się przy upadku.
Co istotne, całą grę będzie można przejść pozostając w ukryciu. Linia wzroku straży będzie zależna od tego, w którą stronę są zwróceni.
Nowy Thief został pierwotnie zapowiedziany tylko na PC i XBO oraz PS4. Okazuje się jednak, że także posiadacze obecnych konsol będą mogli zagrać w kolejną odsłonę przygód tytułowego złodzieja, o czym poinformowali twórcy.
W specjalnym filmie Adam Badke, community manager Eidos Montreal, wyjawił, że Thief ukaże się jednocześnie na PC, X360, PS3, XBO oraz PS4. Oznacza to więc, że produkcja trafi nie tylko na komputery i next-geny, ale także konsole obecnej generacji, co jest pewnym zaskoczeniem. Do tej pory twierdzono, że gra ominie Xboksa 360 i PlayStation 3.