W skrócie:
- Nowa gra od The Game Kitchen, twórców Blasphemous, zatytułowana The Stone of Madness, jest inspirowana twórczością Francisco Goi i przenosi graczy do XVIII-wiecznego klasztoru pełniącego funkcję więzienia i azylu.
- Gracze będą kierować pięcioma postaciami, z których każda posiada unikalne umiejętności i traumatyczne przeżycia wpływające na ich zachowanie.
- Rozgrywka będzie wymagała zarządzania czasem, porami dnia i stanem psychicznym bohaterów. To wszystko wpłynie na trudność i dynamikę ucieczki z nawiedzonego klasztoru.
The Stone of Madness zabiera graczy w podróż do XVIII-wiecznego hiszpańskiego klasztoru, pełniącego funkcję zarówno więzienia, jak i azylu dla osób chorych psychicznie. To miejsce pełne mrocznych tajemnic, którego ponure korytarze zdają się stanowić idealne tło dla rozgrywki wymagającej taktyki oraz ostrożności.
Gracze będą kontrolować pięć różnych postaci - Agnes, Leonorę, Eduardo, Amelię i Alfredo - z których każda posiada unikalne umiejętności i historię, wpływające na zdolności przetrwania. Możliwość rzucania zaklęć, odwracania uwagi strażników, ogłuszania duchów i eksploracji trudno dostępnych miejsc daje wiele możliwości taktycznych, które będą niezbędne do przeżycia.
Jednym z ciekawszych elementów rozgrywki jest system traumy i fobii, zainspirowany Darkest Dungeon. Każda postać ma swoje lęki, które mogą zostać wywołane w trakcie ucieczki. Gdy do tego dojdzie, ich zdrowie psychiczne zacznie się pogarszać, a to z kolei prowadzić do paranoi, demencji czy nawet gwałtownych wybuchów - dramatycznie zmieniających sposób, w jaki bohater się zachowuje.
Dodatkowym utrudnieniem będzie konieczność zarządzania czasem. W nocy mroczne duchy klasztoru zaczynają wtedy ujawniać swoją obecność - to z jednej strony przeraża strażników, ale z drugiej stanowi realne zagrożenie dla zdrowia psychicznego postaci. Planowanie i decydowanie o tym, kiedy i jak przeprowadzić działania, to kolejny kluczowy aspekt zabawy w The Stone of Madness.
The Game Kitchen to studio znane głównie z serii Blasphemous, która zdobyła uznanie za swoją unikalną, mroczną estetykę inspirowaną sztuką religijną i mitologią Hiszpanii. Francisco Goya, którego twórczość zainspirowała grę, był hiszpańskim malarzem, znanym z przedstawiania mrocznych, niepokojących scen, często z podtekstami politycznymi i społecznymi.