The Stone of Madness – nowa gra twórców Blasphemous, inspirowana twórczością Francisco Goi

Po zakończeniu działalności przez studio Mimimi Games wydawało się, że miłośnicy strategii taktycznych czasu rzeczywistego mogą mieć powody do zmartwień. Jednak nadzieja na dalszy rozwój tego gatunku powraca wraz z nową produkcją od The Game Kitchen - studia, które zasłynęło z ponurej serii Blasphemous.

W skrócie:

  • Nowa gra od The Game Kitchen, twórców Blasphemous, zatytułowana The Stone of Madness, jest inspirowana twórczością Francisco Goi i przenosi graczy do XVIII-wiecznego klasztoru pełniącego funkcję więzienia i azylu.
  • Gracze będą kierować pięcioma postaciami, z których każda posiada unikalne umiejętności i traumatyczne przeżycia wpływające na ich zachowanie.
  • Rozgrywka będzie wymagała zarządzania czasem, porami dnia i stanem psychicznym bohaterów. To wszystko wpłynie na trudność i dynamikę ucieczki z nawiedzonego klasztoru.

Reklama

The Stone of Madness zabiera graczy w podróż do XVIII-wiecznego hiszpańskiego klasztoru, pełniącego funkcję zarówno więzienia, jak i azylu dla osób chorych psychicznie. To miejsce pełne mrocznych tajemnic, którego ponure korytarze zdają się stanowić idealne tło dla rozgrywki wymagającej taktyki oraz ostrożności.

Gracze będą kontrolować pięć różnych postaci - Agnes, Leonorę, Eduardo, Amelię i Alfredo - z których każda posiada unikalne umiejętności i historię, wpływające na zdolności przetrwania. Możliwość rzucania zaklęć, odwracania uwagi strażników, ogłuszania duchów i eksploracji trudno dostępnych miejsc daje wiele możliwości taktycznych, które będą niezbędne do przeżycia.

Jednym z ciekawszych elementów rozgrywki jest system traumy i fobii, zainspirowany Darkest Dungeon. Każda postać ma swoje lęki, które mogą zostać wywołane w trakcie ucieczki. Gdy do tego dojdzie, ich zdrowie psychiczne zacznie się pogarszać, a to z kolei prowadzić do paranoi, demencji czy nawet gwałtownych wybuchów - dramatycznie zmieniających sposób, w jaki bohater się zachowuje.

Dodatkowym utrudnieniem będzie konieczność zarządzania czasem. W nocy mroczne duchy klasztoru zaczynają wtedy ujawniać swoją obecność - to z jednej strony przeraża strażników, ale z drugiej stanowi realne zagrożenie dla zdrowia psychicznego postaci. Planowanie i decydowanie o tym, kiedy i jak przeprowadzić działania, to kolejny kluczowy aspekt zabawy w The Stone of Madness.

The Game Kitchen to studio znane głównie z serii Blasphemous, która zdobyła uznanie za swoją unikalną, mroczną estetykę inspirowaną sztuką religijną i mitologią Hiszpanii. Francisco Goya, którego twórczość zainspirowała grę, był hiszpańskim malarzem, znanym z przedstawiania mrocznych, niepokojących scen, często z podtekstami politycznymi i społecznymi.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama