Reklama

The Medium trafi na PlayStation 5?

Horror opracowany przez krakowskie studio Bloober Team póki co jest dostępny tylko dla posiadaczy PC oraz Xboksów Series X|S. Jednak wkrótce może się to zmienić.

Od jakiegoś czasu w internecie można znaleźć pogłoski o tym, że umowa na wyłączność, podpisana między Bloober Team a Microsoftem, może wkrótce wygasnąć, co da twórcom możliwość wydania gry także na PlayStation 5. Wygląda na to, że jesteśmy coraz bliżej tego wydarzenia.

Amerykańsko-kanadyjska organizacja ESRB, zajmująca się nadawaniem m.in. grom wideo klasyfikacji wiekowych, dodała The Medium w wersji na PlayStation 5 do swojej bazy. Pracujący w niej cenzorzy ocenili, że w polską produkcję powinny grać wyłącznie osoby, które ukończyły 17 rok życia (kategoria M od angielskiego "mature", czyli "dojrzały"). W Europie oznaczałoby to, że jest to tytuł przeznaczony tylko dla dorosłych (ostatecznie zadecyduje o tym organizacja PEGI).

Reklama

Najważniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że samo pojawienie się The Medium w wersji na PlayStation 5 w bazie ESRB to prawdopodobnie potwierdzenie wcześniejszych doniesień dotyczących konwersji na konsolę Sony. Co prawda, póki co nie wiadomo tego oficjalnie, ale szanse na to są bardzo duże.

The Medium trafiło do sprzedaży w styczniu tego roku, wyłącznie w wersjach na PC oraz Xboksy Series X|S. Gra nie mogła trafić na PlayStation 5 ze względu na umowę podpisaną między Bloober Team i Microsoftem. Wygląda jednak na to, że wyłączność, którą gwarantował dokument, była jedynie czasowa.

Prędzej czy później posiadacze konsol Sony prawdopodobnie także zapoznają się z historią o kobiecie obdarzonej zdolnościami paranormalnymi, potrafiącej przemieszczać się między światem rzeczywistym a duchowym. Warto dodać, że akcja gry toczy się w głównej mierze w ośrodku wypoczynkowym, którego projekt inspirowany był kultowym krakowskim hotelem Cracovia.

Najnowsza produkcja Bloober Team - studia znanego z Layers of Fear, Observera oraz Blair Witch - odniosła komercyjny sukces. Koszty produkcji oraz marketingu zwróciły się zaledwie w ciągu 24 godzin od premiery (przychody w tym okresie uplasowały się na poziomie 12 mln dolarów). Nie przeszkodziły w tym opinie graczy, które były co najwyżej umiarkowanie pozytywne (na podstawie recenzji można powiedzieć, że jest to po prostu przyzwoity horror).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama