The Last of Us: Part II zaoferuje wiele ułatwień dla osób niepełnosprawnych

​Główna projektantka The Last of Us: Part II potwierdziła, że najnowsza gra Naughty Dog zawiera aż 60 udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

Premiera The Last of Us: Part II już 19 czerwca tymczasem o grze wiemy coraz więcej. W wywiadzie dla serwisu The Verve główna projektantka gry, Emilia Schatz przyznała, że nową grę Naughty Dog zaprojektowano również z myślą o osobach niepełnosprawnych.

W związku z tym produkcja zawiera 60 udogodnień wpływających na rozgrywkę. Gracze z pewnymi ograniczeniami będą mogli przykładowo szukać wskazówek z wykorzystaniem sygnału dźwiękowego czy powiększać obraz panelem dotykowym na kontrolerze. Do tego powiększanie napisów, które przyda się ludziom z problemami wzrokowymi.

Reklama

Deweloperzy dodali też specjalną modyfikację prezentującą świat w szarym kolorze z podświetlonymi najważniejszymi przedmiotami oraz postaciami. Warto wspomnieć, że mimo przełożenia debiutu tytułu oraz ogromnego wycieku spoilerów z fabuły najnowsze przygody Ellie wciąż cieszą się niemałym zainteresowaniem.

CEO Sony, Jim Ryan przyznał w wywiadzie, że liczba zamówień przedpremierowych w Europie przebiła dokonania Spider-Mana czyli innego hitu dedykowanego wyłącznie PlayStation 4.

Niestety nie wiemy czy statystyki, na które powołuje się szef japońskiego przedsiębiorstwa nie pochodzą sprzed momentu anulowania prederów The Last of Us: Part II w związku z opóźnieniem premiery.

Co ciekawe redaktor The Washington Post, Gene Park, który ma okazję grać w drugą odsłonę serii Naughty Dog stwierdził, iż po uruchomieniu gry PS4 Pro zagłusza wentylatorami nawet klimatyzator.

Jednocześnie dziennikarz zaprzecza aby sprzęt był zakurzony lub uszkodzony. Wychodzi więc na to, że produkcja będzie stanowić dla czwórki niemałe wyzwanie. Digital Foundry przetestowało The Last of Us: Part II i stwierdziło, że tytuł radzi sobie lepiej od Uncharted 4 przy 30 klatkach na sekundę.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy