The Division: Nowy patch z aktualizacją DX12

Jeżeli jeszcze nie zainstalowaliście najnowszego patcha do The Division, bo zastanawiacie się, jakie skutki będzie miał na grę, to koniecznie zaglądnijcie do wykresów poniżej.

Jeśli masz ochotę na wyprawę do pełnego świąteczno-noworocznych klimatów Nowego Jorku, ale zastanawiasz się co nowy patch zmienił, to śpieszymy z informacją, że jest albo lepiej, albo gorzej, czyli "to zależy".

Gra należy do najładniejszych produkcji, które ukazały się w tym roku, a do tego już na samym początku była dobrze zoptymalizowana. Twórcy cały czas ją jednak ulepszają, a najnowszym tego efektem jest wydany niedawno patch, który dodał obsługę DirectX 12. Wydajność w DX12 oraz dostępnym od początku DX11 porównał na różnych kartach graficznych serwis GameGPU, a wyniki są... o, takie:

Reklama

Jak widać, różnica w wydajności po przejściu na DX12 bardzo mocno zależy od konkretnej karty graficznej. I to nawet w przypadku Radeonów, które teoretycznie miały najwięcej na DX12 zyskać: nowy (ale generalnie niezbyt szybki) RX 460 zyskuje 1-2 fps-y, stary R9 290 zalicza wzrost z 49 do 55 fps-ów, a Fury X z 78 do 84 fps-ów.

W przypadku GeForce'ów różnice są jeszcze mniejsze, przy czym karty starsze generalnie w DX12 są wolniejsze niż w DX11. Znaczyłoby to, że cały ten DX12 nie ma sensu. I generalnie tak właśnie obecnie jest... chyba że mówimy o konsolach lub pecetach ze słabymi procesorami, o czym po przerwie na zmianę strony.

To, jaki wpływ na zapotrzebowanie na wydajność procesora ma przejście na DirectX 12, świetnie ilustrują dwa poniższe wykresy:

Jak widać, w DX11 procesor ma spory wpływ na wydajność. W DX12 sytuacja wygląda natomiast tak:

Wnioski? Jeśli masz słaby procesor, warto sprawdzić, czy przypadkiem DX12 w The Division nie da więcej fps-ów niż DX11. Ale dla #PCMasterRace jak DX12 większego znaczenia nie miał, tak nadal nie ma.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Division
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy