The Division 2 w produkcji
Dosyć nieoczekiwanie w rocznicę premiery The Division przedstawiciele firmy Ubisoft zapowiedzieli bezpośrednią kontynuację gry.
Nad grą pracuje Massive Entertainment, które przygotowało poprzednią część. Zespół wspomagany jest przez Reflections, Red Storm Entertainment, a także studia mające swoje siedziby w Annecy, Szanghaju, Bukareszcie i Sofii - ostatnie ma na koncie Assassin’s Creed Rogue i pomagało przy Assassin’s Creed Origins.
Szczegółów na temat samego tytułu ujawniono niewiele. Zapewniono tylko, że produkcja tworzona jest na udoskonalonym silniku Snowdrop, który napędza oryginał. Technologia pozwoli autorom zrealizować ambitne plany związane z drugą odsłoną. Developerzy podkreślili też, że zamierzają wykorzystać doświadczenie zgromadzone w trakcie rozwoju pierwowzoru.
Dyrektor kreatywny projektu - Julian Gerighy - podczas specjalnej transmisji internetowej zorganizowanej w związku z zapowiedzią sequela zdradził, że wstępne prace nad kontynuacją ruszyły miesiąc po premierze "jedynki". Wówczas zaczęto obmyślać podstawowe założenia tytułu.
Konkretne informacje na temat The Division 2 autorzy ujawnią na tegorocznych targach E3, które odbędą się w terminie 12-14 czerwca. Na poprzedzającej start imprezy konferencji Ubisoft zapewne pokaże między innymi fragment rozgrywki z powstającej strzelanki.
Daty premiery gry na razie nie podano, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że ukaże jeszcze w tym roku. Platformy docelowe także są póki co tajemnicą, choć wydaje się, że sequel pojawi się na platformach docelowych oryginału, czyli PC, Xbox One i PS4.
Twórcy nie zamierzają jednak porzucać pierwowzoru. W planach są dwie duże aktualizacje - w kwietniu zostanie opublikowana łatka o numerze 1.8.1, która wzbogaci grę o obsługę konsoli Xbox One X i legendarne wersje dwóch misji (Amherst's Apartment i Grand Central).
W czerwcu zadebiutuje patch 1.8.2 z kolejnymi dwoma zadaniami dostosowanymi do legendarnego poziomu trudności. Autorzy wprowadzą również nowy typ osiągnięć o nazwie Shield. Zrealizowanie wspomnianych wyzwań odblokuje nagrody do użycia w kontynuacji. Developerzy obiecują też kolejne globalne wydarzenia.
Pierwsze The Division cieszy się ogromną popularnością. Niedawno poinformowano, że z produkcją dotychczas zapoznało się ponad 20 milionów graczy. Dane nie przekładają się jednak na bezpośrednią sprzedaż, ponieważ uwzględniają tez konta założone podczas darmowych okresów próbnych.