Reklama

The Division 2 nie pojawi się na Steamie, lecz w Epic Games Store

​Pierwsza produkcja z półki "AAA" zdecydowała się na porzucenie Steama na rzecz Epic Games Store, gdzie proporcje zarobków wyglądają lepiej dla wydawców. Mowa o sieciowej strzelance The Division 2 od Ubisoftu, która zadebiutuje już za dwa miesiące, dokładnie 15 marca, na PC, PS4 oraz Xbox One.

Oczywiście, sytuacja w przypadku produkcji francuskiej firmy jest nieco inny, ponieważ ta posiada także własne oprogramowanie do cyfrowej dystrybucji, czyli Uplay. To właśnie tutaj aktywowane będą pudełkowe wersje gry kupionej w wersji na komputery osobisty, jak jest już od lat.

Ubisoft, w odróżnieniu od innych wydawców, takich jak choćby Electronic Arts, dotychczas nie rezygnował jednak z udostępniania swoich tytułów także na Steamie. Dzisiaj bez żadnych przeszkód w sklepie Valve znajdziemy cykl Assassin’s Creed, obie części The Crew, czy też pierwsze The Division.

Reklama

Uruchomiony niedawno sklep Epic Games Store nie miał dotychczas większych problemów w przyciąganiem na wyłączność mniejszych, niezależnych produkcji, lecz twórcy gier wysokobudżetowych dotychczas się wstrzymywali. Być może za Ubisoftem podążą następcy.

Przyczyn jest wiele. Co najważniejsze, lepszy przelicznik pieniędzy. 88 procent zysków dla twórców, zaledwie 12 procent dla właściciela sklepu. Co więcej, nie ma też mowy o żadnych poziomach - to stałe wartości, dla wszystkich twórców, bez względu na sprzedaż i nazwę wydawcy.

Dla porównania: standardowa umowa z Valve zakładała dotychczas, że 30 procent sprzedaży trafia do Valve, a reszta do twórcy gry. Niedawno sytuacja uległa zmianie: po osiągnięciu 10 milionów dolarów sprzedaży, proporcje zmienią się na 75/25, a po przekroczeniu 50 milionów - na 80/20.

Są też pewne gwarancje, choć to raczej oferta dla mniejszych firm. Jeśli twórcy zgodzą się wydać swoją produkcją wyłącznie w Epic Games Store, mogą liczyć na wsparcie marketingowe, pomoc finansową podczas tworzenia produkcji, a także gwarancje zysków już po premierze.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy