Technologia raytracing w materiale z Metro Exodus
Studio 4A Games opublikowało nowy materiał poświęcony Metor Exodus. Nagranie przedstawia zastosowaną w grze technologię od Nvidii.
Odpowiedzialni za projekt developerzy użyją w produkcji RTX - rozwiązania przygotowane przez producenta kart graficznych GeForce. To system zwany też raytracingiem, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "realistyczne śledzenie promieni".
Technologia pozwala generować zróżnicowane odbicia świateł na wirtualnych powierzchniach - nie tylko ziemi czy wodzie, ale i przedmiotach. Gry, które skorzystają z techniki autorstwa firmy Nvidia, powinny wyglądać znacznie lepiej.
Materiał jest demem technologicznym przedstawiającym działanie RTX na przykładzie Metro: Exodus. Najpierw pokazano otwarte przestrzenie - kamera przesuwa się nad zniszczoną wioską. Następnie przedstawiono wnętrze jednego z pomieszczeń, ozdobione wieloma obiektami, w tym obrazami wiszącymi na ścianach.
Jakiś czas temu ujawniono, że lokacje, które pojawią się w produkcji, będą największymi w historii cyklu. W planach są też nowe rodzaje potworów - niektóre kreatury wystąpią jednak tylko w określonych obszarach lub strefach klimatycznych.
Metro Exodus ukaże się jesienią tego roku, choć dokładnej daty premiery na razie nie podano. Tytuł pojawi się na trzech platformach sprzętowych - PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Wspomniany film prezentujący technologię RTX można obejrzeć poniżej: