Tak Microsoft chce rozwijać Xbox Game Pass w przyszłości
Gigant z Redmond chce, by jego usługa abonamentowa stała się przyszłością grania. W jaki sposób?
Od dawna mówi się, że oferta gamingowa Microsoftu wypada bardzo biednie w porównaniu z konkurencją od Sony i sytuację ratuje jedynie usługa Xbox Game Pass, nic więc dziwnego, że to właśnie na nią zdecydowała się postawić firma. Taki trend oglądamy już od dłuższego czasu, bo gigant z Redmond regularnie zasila ofertę abonamentową nowymi ciekawymi grami, a jego ostatnie zakupy, np. Zenimax, co dało mu dostęp do Bethesdy, były dobrą zapowiedzią tego, czego możemy spodziewać się w przyszłości.
Fani liczą na to, że słynne studio w końcu dostarczy do Xbox Game Pass jakieś hity na wyłączność i tak się pewnie w końcu stanie, ale to nie wszystko, nad czym pracuje obecnie Microsoft. Z wideo opublikowanym na oficjalnym kanale YouTube koncernu, Phil Spencer ujawnił, że zespół Xbox pracuje obecnie nad partnerstwem z globalnymi producentami telewizorów, którego celem ma być integracja xboxowego grania z inteligentnymi telewizorami. Co ciekawe, taki pomysł wydaje się ciekawy, ale jednocześnie jest bezpośrednią konkurencją dla konsol Xbox.
I fakt, że Microsoft się tego nie obawia, można odczytywać tylko tak, że w przyszłości ma zamiar zostać bardziej dostawcą usług abonamentowych niż producentem konsol! Co więcej, Xbox pracuje też nad różnymi opcjami abonamentowymi dla Xbox Game Pass - obecnie mamy możliwość sięgnięcia po klasyczną wersję za 40 PLN (dla konsoli albo PC) lub Ultimate, łączącą dostęp na PC, konsoli i urządzeniach mobilnych z Androidem. W przyszłości ma się to jednak zmienić i przedsiębiorstwo szykować ma więcej opcji, a do tego zapowiedziało rozszerzenie dostępności usługi na Australię, Brazylię, Meksyk i Japonię jeszcze w tym roku.
Microsoft będzie też kontynuował misję rozszerzania Xbox Game Pass o więcej gier AAA, również takich dostępnych już w dniu premiery. Pierwszą z nich było Outriders, którego debiut okazał się sukcesem, więc należy się spodziewać kolejnych produkcji, które pójdą jego śladem. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, nabycie kilku mniejszych studiów oznacza zaś tytuły ekskluzywne dla graczy na tej platformie (i PC), których w Xboxa Game Pass jest już 18 milionów.
Daniel Górecki - ITHardware.pl