Ta gra miała być hitem 2024 roku. Twórcy stawiają wszystko na jedną kartę

Niesamowicie ciężka sytuacja Spectre Divide oraz stojących przed olbrzymim wyzwaniem twórców tej gry z Mountaintop Studios. Strzelanka, która miała podbić rynek FPS-ów w ubiegłym roku, zmaga się z masowym odpływem graczy. Deweloperzy zapowiedzieli szereg bardzo dogłębnych nowości i zmian. Czy ten krok uratuje Spectre Divide?

Spectre Divide pojawiło się na rynku na samym początku września 2024 roku. To debiutancki produkt studia Mountaintop składającego się z byłych deweloperów i weteranów m.in. Epic Games, Respawn Entertainment czy Riot Games. FPS promowany był przez streamera i byłego esportowca "shrouda" znanego ze swoich zmagań w grach Counter-Strike oraz VALORANT. To właśnie Kanadyjczyk stanowił ciało doradcze w promocji i rozwoju gry.

Reklama

Spectre Divide na tyle innych sieciowych pierwszoosobowych strzelanek wyróżniało się jedną kluczową mechaniką. W taktycznym shooterze rywalizowaliśmy w modelu 3 vs 3, jednak każdy gracz sterował nie jedną, a dwoma postaciami - z tego też wziął się taki, a nie inny tytuł produkcji.

Niestety po dosyć udanej premierze, która przełożyła się na ponad 30 tys. jednocześnie zalogowanych graczy, Spectre Divide zaliczyło potężny zjazd. Gracze odpływali każdego dnia. Aktualny stan wygląda druzgocąco. W strzelance od Mountaintop Studios przebywa dosłownie po 200-250 graczy.

Wydaje się, że przed producentami swoisty "last dance". Twórcy stawiają wszystko na jedną szalę. Ogłosili szereg nadchodzących zmian, które mają trafić do gry w momencie premiery sezonu nr 1 zatytułowanego Flashpoint (debiut w końcówce lutego). Lista nowości jest niezwykle bogata i obszerna.

W Spectre Divide pojawią się następujące rzeczy:

  • nowy grywalny 9. sponsor Monark Tactical posiadający specjalistyczną tarczę
  • battlepass zawierający dużo darmowych przedmiotów oraz ścieżkę premium
  • zakładki Careers i Match History z dogłębnymi statystykami
  • szereg nagród na koniec sezonu
  • nowa mapa o nazwie Canal ze strefą Recall w samym jej centrum
  • nowa mechanika sprintu, która ma zainicjować dynamiczniejsze walki na mapach
  • szereg usprawnień związanych z balansem oraz poprawki wizualne modeli postaci i map

Prawdopodobnie największą rewolucja będzie premiera Spectre Divide na konsolach PlayStation oraz Xbox. "Cieszymy się, że możemy poszerzyć potencjalną publiczność gry i jesteśmy bardzo zadowoleni z rozgrywki na kontrolerze. Wkrótce podamy więcej szczegółów na ten temat" - anonsują twórcy.

Czy Spectre Divide odzyska swój blask?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Spectre Divide
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy