Szef FromSoftware o remasterze Demon’s Souls

​Temat przygotowania remastera Demon’s Souls pojawia się w sieci z wyjątkową regularnością, zwłaszcza od czasu ogromnego sukcesu, jakie japońskie studio FromSoftware osiągnęło później z cyklem Dark Souls oraz Bloodborne na PS4. Ale czy taka odświeżona wersja w końcu powstanie?

Co interesujące, szef firmy i ojciec tego sukcesu - Hidetaka Miyazaki - nie jest specjalnie zainteresowany takim przedsięwzięciem, choć nie jest też przeciwny. Po prostu nie chce osobiście angażować się w tworzenie współczesnej wersji klasycznego już Demon’s Souls.

"To jak pisanie. Spoglądasz na swoje poprzednie dokonania i myślisz: Boże, jak mogłem napisać coś takiego. To nie tak, że się wstydzę, po prostu nie lubię przyglądać się moim pracom z przeszłości" - wyjaśnia producent w rozmowie z dziennikarzem magazynu Game Informer.

Reklama

Co więcej, kwestia ewentualnego remastera nie leży w całości w gestii FromSoftware, ponieważ zgodę musiałoby wyrazić także Sony. Demon's Souls wydano wyłącznie na PlayStation 3, 2009 roku w Japonii oraz w Ameryce Północnej oraz w 2010 roku w Europie. Prawa pozostają u producenta PS3.

Z wyżej wymienionych powodów, Miyazaki nie chce sam tworzyć remastera, lecz oddanie obowiązków innemu studiu deweloperskiemu rysuje się w jego opinii jako całkiem interesująca alternatywa.

"Jeśli jakieś studio ceni oryginał i włożyłoby serce i duszę w próbę ponownego zrealizowania jego wizji, to bardzo by mi się to podobało. Ale to mocno skomplikowane, ponieważ mam wszystkie te wspomnienia. Robię się nerwowy na samą myśl o remasterze, to trudne" - wyjaśnia.

"Ale rozumiem, że jest wielu użytkowników, graczy i fanów, którzy kochają Demon's Souls, więc jeśli coś takiego można osiągnąć wraz ze studiem, które kocha materiał źródłowy, to jasne, nie mam nic przeciwko" - dodaje Hidetaka Miyazaki, zajęty teraz Sekiro: Shadows Die Twice.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Demon’s Souls
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy