System Shock: Duży sukces zbiórki na Kickstarterze
Dziadek Bioshocka zebrał 1,35 mln dolarów (by go ukończyć Nightdive potrzebowało sporo mniej, bo 450 tysięcy). Gra poradziła sobie na tyle dobrze, że twórcy nieco zmodyfikowali pierwotne założenia.
Nie jest to, oczywiście, kwota równie imponująca, jak w przypadku trzeciego Shenmue (6,3 mln dol.) czy Bloodstained (5,5 mln dol.), acz wpłaty wystarczyły, by podjąć się wyprodukowania wersji na PS4.
Twórcy zapowiedzieli również dodatkowe lokacje i "rozszerzoną narrację" (kolejnych NPC-ów i audiologi) oraz zlokalizowanie tytułu na kilka języków (niestety nie na polski).
Nie udało się uzbierać sum niezbędnych do zarejestrowania orkiestrowego soundtracku, remix oryginalnej ścieżki dźwiękowej, wyprodukowanie wersji na Vive i Oculusa czy zapewnienie wsparcia dla modderów, acz być może przynajmniej część z powyższych doczeka się ostatecznie realizacji.
Remake pierwszego System Shocka powinien się ukazać pod koniec 2017 (edycja na PS4 przybędzie nieco później, przypuszczalnie na początku 2018).