Reklama

Sukces serii Wiedźmin i nowe wyniki finansowe grupy CD Projekt

​Grupa CD Projekt ujawniła wyniki finansowe za ubiegły rok oraz nowe dane na temat wyników sprzedaży gry z serii Wiedźmin.

Spółka wygenerowała 463,184 miliona złotych przychodów ze sprzedaży, a więc o 21% mniej niż dwanaście miesięcy wcześniej, gdy plasowały się na poziomie 583,903 miliona złotych. Rezultaty przełożyły się na zyski netto, które wyniosły 200,270 miliona złotych, co jest spadkiem o 20% względem poprzedniego okresu, kiedy osiągnięto 200,270 miliona złotych.

Wyniki są więc nieco niższe niż w 2016 roku. Warto jednak zwrócić uwagę, że w omawianym okresie firma nie wydała na rynek żadnej nowej produkcji, skupiając się jedynie nad dalszym rozwoju karcianki Gwint.

Reklama

Największy wpływ na rezultaty Grupy miało CD Projekt RED. Studio wypracowało przychody w wysokości 330,304 miliona złotych (spadek o 31% w porównaniu do 478,058 miliona złotych). Natomiast zyski zespołu ukształtowały się na poziomie 184,272 miliona złotych (mniej o 26%, gdy wynosiły 249,576 miliona złotych).

yniki są oczywiście zasługą serii Wiedźmin, którego wszystkie części sprzedały się łącznie w liczbie 33 milionów sztuk. Nie przedstawiono dokładnych danych dotyczących trzeciej odsłony, ale ujawniono podział na platformy sprzętowe.

Okazuje się, że w 2015 roku gra była najpopularniejsza na PS4, gdzie nabyto 48% egzemplarzy. Natomiast w dwóch kolejnych latach dominowało PC - w 2016 roku kupiono 43% kopii, a w 2017 roku rozeszło się 50%. Dokładną rozpiskę znaleźć można poniżej.

Rok 2015:

  • PC - 31%
  • Xbox One - 20%
  • PS4 - 48%

Rok 2016:

  • PC - 43%
  • Xbox One - 14%
  • PS4 - 42%

Rok 2017:

  • PC - 50%
  • Xbox One - 15%
  • PS4 - 35%

To nie wszystko, ponieważ okazuje się, że w pierwszym roku obecności na rynku Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu więcej egzemplarzy sprzedano w dystrybucji fizycznej (71%) niż cyfrowej (26%). W następnych latach wspomniany stosunek wyglądał inaczej - 40% do 60% w 2016 oraz 26% do 74% w 2017.

Bardzo dobrze poradził sobie ostatni element składowy Grupy CD Projekt - sklep GOG.com. Przychody ze sprzedaży serwisu wyniosły 169,550 miliona złotych, co jest wzrostem o 27% w porównaniu do wcześniejszych dwunastu miesięcy, gdy wygenerowano 133,518 milionów złotych. Zyski uplasowały się zaś na poziomie 15,998 miliona złotych, czyli aż o 233% więcej niż poprzednio, kiedy osiągnięto 4,811 miliona złotych.

W bieżącym roku polska firma nadal zamierza skupić się na rozwoju gry Gwint. Produkcja wzbogaci się między innymi o nowe karty, frakcję i wydarzenie oraz pierwszą kampanię fabularną zatytułowaną Wojna Krwi. W planach jest także zakończenie fazy testów beta.

Spółka chce także inwestować w e-sport. Wśród priorytetów są utrzymanie zaangażowanie graczy w formie oglądalności, zwiększenie retencji "poprzez oferowanie" użytkownikom "szansy na stanie się pro-gamerem", a także zainteresowanie karcianką nowych osób dzięki działaniom marketingowym, czyli tak zwane budowanie świadomości marki.

Jednocześnie ujawniono, że w minionym roku na prace rozwojowe, a więc rozwój przygotowywanych projektów, Grupa CD Projekt przeznaczyła 142,505 milionów złotych - o 130% więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach, gdy na produkcję gier wydano 62,011 milionów złotych. Wraz z końcem grudnia kapitał spółki wynosił 882,899 milionów złotych.

Poniżej można obejrzeć film, w którym Piotr Nielubowicz - wiceprezes ds. finansowych w firmie - omawia najnowsze wyniki:

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje