Sukces serii Wiedźmin i nowe wyniki finansowe grupy CD Projekt
Grupa CD Projekt ujawniła wyniki finansowe za ubiegły rok oraz nowe dane na temat wyników sprzedaży gry z serii Wiedźmin.
Spółka wygenerowała 463,184 miliona złotych przychodów ze sprzedaży, a więc o 21% mniej niż dwanaście miesięcy wcześniej, gdy plasowały się na poziomie 583,903 miliona złotych. Rezultaty przełożyły się na zyski netto, które wyniosły 200,270 miliona złotych, co jest spadkiem o 20% względem poprzedniego okresu, kiedy osiągnięto 200,270 miliona złotych.
Wyniki są więc nieco niższe niż w 2016 roku. Warto jednak zwrócić uwagę, że w omawianym okresie firma nie wydała na rynek żadnej nowej produkcji, skupiając się jedynie nad dalszym rozwoju karcianki Gwint.
Największy wpływ na rezultaty Grupy miało CD Projekt RED. Studio wypracowało przychody w wysokości 330,304 miliona złotych (spadek o 31% w porównaniu do 478,058 miliona złotych). Natomiast zyski zespołu ukształtowały się na poziomie 184,272 miliona złotych (mniej o 26%, gdy wynosiły 249,576 miliona złotych).
yniki są oczywiście zasługą serii Wiedźmin, którego wszystkie części sprzedały się łącznie w liczbie 33 milionów sztuk. Nie przedstawiono dokładnych danych dotyczących trzeciej odsłony, ale ujawniono podział na platformy sprzętowe.
Okazuje się, że w 2015 roku gra była najpopularniejsza na PS4, gdzie nabyto 48% egzemplarzy. Natomiast w dwóch kolejnych latach dominowało PC - w 2016 roku kupiono 43% kopii, a w 2017 roku rozeszło się 50%. Dokładną rozpiskę znaleźć można poniżej.
Rok 2015:
- PC - 31%
- Xbox One - 20%
- PS4 - 48%
Rok 2016:
- PC - 43%
- Xbox One - 14%
- PS4 - 42%
Rok 2017:
- PC - 50%
- Xbox One - 15%
- PS4 - 35%
To nie wszystko, ponieważ okazuje się, że w pierwszym roku obecności na rynku Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu więcej egzemplarzy sprzedano w dystrybucji fizycznej (71%) niż cyfrowej (26%). W następnych latach wspomniany stosunek wyglądał inaczej - 40% do 60% w 2016 oraz 26% do 74% w 2017.
Bardzo dobrze poradził sobie ostatni element składowy Grupy CD Projekt - sklep GOG.com. Przychody ze sprzedaży serwisu wyniosły 169,550 miliona złotych, co jest wzrostem o 27% w porównaniu do wcześniejszych dwunastu miesięcy, gdy wygenerowano 133,518 milionów złotych. Zyski uplasowały się zaś na poziomie 15,998 miliona złotych, czyli aż o 233% więcej niż poprzednio, kiedy osiągnięto 4,811 miliona złotych.
W bieżącym roku polska firma nadal zamierza skupić się na rozwoju gry Gwint. Produkcja wzbogaci się między innymi o nowe karty, frakcję i wydarzenie oraz pierwszą kampanię fabularną zatytułowaną Wojna Krwi. W planach jest także zakończenie fazy testów beta.
Spółka chce także inwestować w e-sport. Wśród priorytetów są utrzymanie zaangażowanie graczy w formie oglądalności, zwiększenie retencji "poprzez oferowanie" użytkownikom "szansy na stanie się pro-gamerem", a także zainteresowanie karcianką nowych osób dzięki działaniom marketingowym, czyli tak zwane budowanie świadomości marki.
Jednocześnie ujawniono, że w minionym roku na prace rozwojowe, a więc rozwój przygotowywanych projektów, Grupa CD Projekt przeznaczyła 142,505 milionów złotych - o 130% więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach, gdy na produkcję gier wydano 62,011 milionów złotych. Wraz z końcem grudnia kapitał spółki wynosił 882,899 milionów złotych.
Poniżej można obejrzeć film, w którym Piotr Nielubowicz - wiceprezes ds. finansowych w firmie - omawia najnowsze wyniki: