Steam wprowadza rewolucje na platformie. Wejdzie w życie kilka żelaznych zasad
Opisy słowne poszczególnych gier wideo na Steamie potrafią zachęcić lub z drugiej strony zniechęcić potencjalnych klientów do nabycia produkcji. Właściciele popularnej gamingowej platformy szykują pewne rewolucje w tym zakresie, które obowiązywać zaczną już za kilka tygodni.
W ostatnim czasie Steam przeszedł bardzo dużo przemian. Valve dba o to, by serwis był przystępny i bardzo intuicyjny dla jak największej liczby użytkowników. Sporo zmian Steam doczekał się w zakresie publikowania na platformie darmowych i demonstracyjnych gier. Pisaliśmy o tym pod tym adresem.
Teraz serwis należący do Valve doczeka się kolejnych nowości. Możemy liczyć na jeszcze większą transparentność w kwestii słownych opisów w zakładkach gier. "Naszym głównym celem dotyczącym stron w sklepie jest umożliwienie producentom podanie informacji o ich grach na sposoby, które pomogą graczom podejmować świadome decyzje zakupowe" - czytamy. Jak twierdzą pracownicy Steama, aktualnie jest to nieco rozmyte przez samych producentów, którzy wykorzystują przestrzeń w opisie gry do prezentowania mało istotnych informacji czy koncentrują się na promowaniu własnych zewnętrznych stron. W związku z tym na Steamie pojawią się bardziej rygorystyczne normy umieszczania słownych opisów. Nowe zasady dotyczyć będą czterech konkretnych obszarów: sekcji informacji o grze, sekcji krótkiego opisu, wszelkich sekcji ogłoszeń specjalnych oraz sekcji z nagrodami. Nowe ograniczenia zawarte są w trzech konkretnych punktach:
- Żadnych linków do innych stron - w skrócie jest to zakaz promowania zewnętrznych stron WWW, jak również kanałów w mediach społecznościowych;
- Żadnych osadzonych obrazów naśladujących interfejs sklepu lub przyciski Steam - tak by nie emitowały oficjalnych przycisków;
- Żadnych obrazów, linków ani widżetów prowadzących do innych gier na Steam - to oznacza zakaz promowania innych gier w zakładce
Opisane wyżej zmiany obowiązywać będą na platformie Steam już na początku września.