Star Citizen - produkcja (w końcu) blisko przełomu?

Po dekadzie intensywnych prac i wydaniu 670 milionów dolarów Star Citizen, jeden z najbardziej ambitnych projektów w historii gier komputerowych, ma być bliski przełomu. A tuż za nim ma być wyczekiwana przez miliony graczy premiera.

Chris Roberts, prezes Cloud Imperium Games, zasugerował niedawno, że Star Citizen może wkrótce opuścić fazę testów alfa i przejść do pełnej wersji 1.0. "Po wielu trudnych latach pracy nad celem, który wielu uważało za niemożliwy, jesteśmy na progu dostarczenia jednej z ostatnich części technologii, która umożliwi działanie połączonego, współdzielonego wszechświata, który tysiące ludzi mogą przemierzać razem w tym samym czasie" - Roberts w najnowszym liście do społeczności.

Roberts podkreślił, że choć w przypadku gry MMO online nie ma ostatecznej "linii mety" i że studio będzie dodawać nowe funkcje i treści przez wiele lat, Star Citizen 1.0 reprezentuje zestaw funkcji i zawartość, które stanowią "komercyjne" wydanie gry. Oznacza to, że będzie ona przyjazna dla nowych graczy, stabilna, dopracowana i zawierać będzie wystarczająco dużo rozgrywki oraz treści, aby zaangażować graczy na stałe (a przynajmniej na dłuższy czas).

Reklama

Zapowiedź dotycząca nowej technologii meshingu serwerów, która pozwala graczom na podróżowanie między serwerami, jest kluczowym elementem, który ma pomóc Star Citizen wykonać milowy krok w kierunku premiery. Mimo że dokładna data wydania pozostaje niejasna, Roberts zaznaczył, że rok 2023 rozpoczął "transformacyjny rozdział dla Cloud Imperium", a wszystko to wskazuje na to, że rok 2024 będzie "największym i najlepszym rokiem w uniwersum Star Citizen".

Niedawne doniesienia mówiły o zwolnieniach w Cloud Imperium Games. Pojawiły się niepokoje związane z przeprowadzką oraz oskarżenia o wysoce toksyczne środowisko pracy. Todd Papy, reżyser gry, opuścił studio w zeszłym miesiącu, podobnie jak wiodący producent Jake Ross, projektant poziomów Dane Kubicka, lider QA z Vincent Sinatra i starszy analityk QA Andrew Rexroth. Annie Bouffard, była producentka, napisała na LinkedInie, że zrezygnowała z pracy w "wysoce toksycznej firmie" i że została zmanipulowana, gdy wyraziła obawy o potencjalne zwolnienia.

Cloud Imperium Games odpowiedziało na te zarzuty, twierdząc, że to wszystko drobne zmiany w zatrudnieniu związane z powrotem do pracy biurowej (po okresie pandemii COVID-owej). Podkreśliło, że jest to część normalnych procesów, polegających na ciągłym poszukiwaniu sposobów na zwiększenie wydajności studia.

Star Citizen to ambitny projekt studia Cloud Imperium Games pod kierownictwem Chrisa Robertsa i jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów w historii gier komputerowych. Ta megaprodukcja zebrała ponad 670 milionów dolarów dzięki crowdfundingowi. Autorzy zapowiadają, że zaoferuje bezprecedensową głębię i swobodę w eksploracji kosmosu. Gracze mają wcielać się w różnorodne role, od odkrywców po handlarzy, i przemierzać olbrzymi, żywy i dynamicznie zmieniający się wszechświat, w którym każda decyzja ma znaczenie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ​Star Citizen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy