Star Citizen będzie wymagał 8 GB RAM-u i karty graficznej zgodnej z DX11!
Twórcy Star Citizen od samego początku nie ukrywają, że ich gra jest tworzona z myślą o graczach pecetowych.
Jakiś czas temu Eric Peterson oficjalne przyznał, że konsole nowej generacji są za słabe, aby wyświetlić zaawansowane efekty graficzne kosmicznego symulatora. Wiele pecetów również może polec. Właśnie zaktualizowano wymagania sprzętowe!
Wraz z postępem prac twórcy postanowili odświeżyć wymagania sprzętowe Star Citizen. Okazuje się, że aby w ogóle myśleć o uruchomieniu gry, należy posiadać aż 8 GB pamięci RAM. Sean Tracy, który jest odpowiedzialny za rozwój silnika graficznego przyznał, że tytuł nie będzie wspierał DirectX 10.
Programiści skupią się przede wszystkim na implementacji efektów graficznych zgodnych z bibliotekami DirectX 11 oraz DirectX 12. Pojawi się również wsparcie dla technologii AMD Mantle. Niestety prawie pewna jest nieobecność DirectX 10. Użytkownicy posiadający karty graficzne obsługujące tylko tę technologię obejdą się zatem smakiem. Twórcy argumentują to faktem, że już prawie nikt nie korzysta z takich rozwiązań, a oni sami nie chcą marnować na to czasu.
Pełne wymagania sprzętowe prezentują się następująco:
- 64-bitowy system Windows 7 lub 8
- Dwurdzeniowy procesor Intel Core2 Duo 2,4 GHz lub AMD Phenom X2
- 8 GB pamięci RAM
- Nvidia GeForce 460 GTX lub AMD Radeon HD5850 zgodne z DirectX 11
Rekomendowane wymagania sprzętowe zawierają między innymi Intel Core i5 2500 i GeForce GTX 670. Rozgrywka na najwyższych możliwych detalach będzie potrzebowała Radeona R9 290X lub GeForce’a GTX 780.
Premiera gry została zaplanowana na 2016 rok. Do tego czasu wymagania sprzętowe mogą jeszcze ulec zmianie.