Stalker 2 z modami na konsolach Xbox?
Wsparcie dla modyfikacji i liczne projekty od graczy to jeden z głównych powodów, dla których seria strzelanek Stalker do dzisiaj cieszy się zainteresowaniem. Nie powinno więc dziwić, że również w przypadku powstającego Stalker 2 (który będzie czwartą odsłoną cyklu) założenia są dość zbliżone.
Co interesujące, twórcy zastanawiają się obecnie nad sposobem na zaoferowanie modów nie tylko na PC - gdzie nie będzie to niczym specjalnie skomplikowanym - lecz także na konsolach Xbox Series X/S. Od razu można też przypomnieć, że przynajmniej na razie produkcja nie ukaże na PlayStation 5.
Informacje podchodzą z rosyjskiego podcastu "Не занесли", w którym pojawił się Zahar Bocharow, menedżer do spraw kontaktów ze społecznością. Mężczyzna ostrożnie dobierał słowa, by nie zadeklarować zbyt wiele, dlatego mowa na razie tylko o "eksplorowaniu" tematu modów na Xboksy.
"Modyfikacje są niebywale ważne dla serii Stalker, więc nasza sytuacja jest w pewnym sensie unikatowa. W pewnym stopniu wybraliśmy dla Stalkera 2 silnik Unreal Engine właśnie z powodu wsparcia dla modów" - precyzuje Zaharew w rozmowie z serwisem Kotaku, już po angielsku.
"Ekosystem Xbox jest całkiem inny [od PC - dop. red.]. Pojawiały się już jednak przypadki modów i Microsoft mocno wspierał takie inicjatywy. Dokładnie sprawdzamy, na co możemy sobie pozwolić i istnieją pewnie sposoby na zrealizowanie naszych pomysłów" - dodał menedżer w wywiadzie.
"Nie należy traktować tego jednak jako oficjalnego potwierdzenia, ponieważ prace zajmą jeszcze sporo czasu, z optymalizacją na premierę" - ostrzegł. Konsolowe mody, o których mężczyzna wspomina, pojawiały się w przeszłości choćby w The Elder Scrolls 5: Skyrim oraz Fallout 4.
Niedawno również Snowrunner otrzymał modyfikacje na Xbox One - oraz PlayStation 4. Obecnie na Xbox Series X nie ma żadnej produkcji we wsparciem modów, ale to przecież całkiem nowa konsola, która nie otrzymała jeszcze wielu pozycji na wyłączność, a Unreal Engine to uniwersalna technologia.